Foto: AFP/Scanpix
Kopbraukšanas kompānija "Uber" otrdien paziņojusi, ka uz Arizonas lielceļiem izmēģinās kompānijas jaunākās tehnoloģijas – bezpilota kravas automašīnas, vēsta CNN.

Kravas mašīnā pagaidām atrodas arī šoferis, kurš nosēdināts pie stūres, lai krīzes situācijā mašīnu varētu mēģināt savaldīt, kā arī manuāli veikt atsevišķus manevrus pilsētās, kur satiksme ir lielāka.

"Uber" gan uzsver, ka tā nākotnes plānos ietilpst automašīnas sagatavošana vadīšanai bez šofera klātbūtnes.

CNN skaidro, ka šī nav pirmā reize, kad "Uber" palaidis bezpilota auto uz koplietošanas ceļiem. 2016. gada oktobrī kompānija izmantoja automātiskās braukšanas kravas mašīnu "Budweiser" alus piegādei uz Kolorado.

Sīkākas detaļas par "Uber" automātisko kravas automašīnu programmu kompānija gan neatklāj, tāpat neatklāj arī to, cik daudz šādu mašīnu palaists uz lielceļa Arizonā.

CNN atgādina, ka līdz ar bezpilota auto parādīšanos, aktuāls kļuvis jautājums par tā ietekmi uz darbavietām.

"Pāriešana uz bezpilota automašīnām tuvāko 10 gadu griezumā nozīmētu aptuveni 14 000 darbavietu likvidēšanu ik mēnesi," skaidro pētniecības institūta "Hastings Center" pārstāve Vendela Velača.

Pati ASV kravas pārvadājumu industrija par iespējamo problēmu ir mazāk sašutusi. Ir maz ticams, ka visi 3,5 miljoni ASV strādājošie smago mašīnu vadītāji varētu zaudēt darbu tuvāko gadu laikā, apgalvo industrijas vadītājs Kriss Spīrss.

"Tas ir absolūti smieklīgi," Spīrss skaidro. "Varbūt pēc pāris gadu desmitiem mēs varētu sākt domāt par vidi ar bez-šofera automašīnām, tomēr šobrīd mūsu mērķis ir piesaistīt jaunus autovadītājus kravas pārvadājumu industrijā," Spīrss atzīst.

Komerciālā transporta nozare ir viena no jomām, kas aktīvi strādā pie inovācijām un jauniem tehniskiem risinājumiem, lai kravu pārvadājumi kļūtu arvien rentablāki, ātrāki un drošāki. Kamēr virkne drošības sistēmu jau ir ikdiena, citas vēl tiek testētas, un tiek izvirzīti ambiciozi plāni nākotnē pilnībā novērst ceļu satiksmes negadījumus un cilvēku bojāeju uz ceļiem.

Jau ziņots, ka pērn "Volvo" demonstrācijās "Delfi" bija iespēja sēdēt vienā no tādas kolonnas automašīnām, kas seko pirmajai, ko vada šoferis, un pārliecināties, ka vadītājs nepieskaras pedāļiem, bet tikai tur rokas uz stūres, ko pieprasot pasākuma drošības noteikumi.

Kravas auto braukšana citai aiz citas ar mazu distanci samazina aerodinamisko pretestību, kas pozitīvi iespaido degvielas patēriņu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!