Foto: Publicitātes attēls

Lietuvas dzelzceļam neparakstot līgumu par dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" finansēšanas un izpildes modeli, pārkāpti projektam atvēlētā finansējuma saņemšanas nosacījumi, piektdien Baltijas valstu kopuzņēmumu "RB Rail" informējis Eiropas Savienības Transporta un mobilitātes ģenerāldirektorāts.

Šādi Lietuva riskē ar 320 miljonu eiro Eiropas Savienības finansējumu, kas 2014. un 2015. gadā paredzēts Lietuvas aktivitātēm, par direktorāta atbildi informē "RB Rail".

Inovāciju un tīkla vadības aģentūra nekavējoties pārskatīs projektu, apsverot finansējuma atcelšanu, samazināšanu, atgūšanu vai pārtraukšanu Lietuvas aktivitātēm.

Pirmdien, 10. oktobrī, "RB Rail" vadība ar aģentūru apspriedīs šīs revīzijas detaļas, kā arī to, kā tas ietekmēs Latvijas un Igaunijas līdzdalību projektā un finansējumu.

""RB Rail" vadība atzīst situācijas nopietnību," paziņojumā norāda uzņēmuma pārstāve Ilze Rassa. Lai saprastu, kā šāds solis ietekmēs "Rail Baltica" projektu, kopuzņēmums turpinās sarunas gan ar direktorātu, gan Lietuvu, cenšoties samazināt risku projekta īstenošanai.

Tas, ka Lietuvas dzelzceļš nav parakstījis projekta finansēšanas un īstenošanas modeļa līgumu, norāda, ka nav izpildīts priekšnoteikums, lai pieteiktos uz otro Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (Connecting Europe Facility jeb CEF) līdzfinansējuma saņemšanas kārtu, skaidro "RB Rail". Līdz ar to komisija uzskata, ka Lietuva varētu būt pārkāpusi CEF Regulas 22. pantu, kas nosaka, ka "saņēmēji un dalībvalstis dara visu, lai īstenotu kopīgu interešu projektus, kuri saņem saskaņā ar šo regulu piešķirtu Savienības finansiālo palīdzību", jo Lietuvas dzelzceļš ir valstij piederošs uzņēmums.

Šobrīd ir apdraudēti Lietuvai piešķirtie EUR 320 miljoni līdzfinansējuma, kas Lietuvas aktivitātēm tika piešķirti ar CEF pirmās un otrās kārtas pieteikumiem

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!