Foto: F64

Lai arī Eiropas parlamentā (EP) jūlijā aktualizēta ideja Eiropā ieviest vienotu transporta biļeti visiem transporta veidiem, to realizēt traucē arī fakts, ka transporta kompānijas savā starpā nespēj vienoties par kopsaucēju, turklāt arī no Eiropas Savienības Padomes puses nav bijis liela entuziasma šinī jautājumā, norāda EP deputāts no Latvijas Roberts Zīle

Arī EP ziņojumā esot norādīts, ka, neskatoties uz to, ka komisija integrētas biļetes definē kā dažādu transporta veidu apvienošanu vienā biļetē, šo definīciju ne vienmēr tādā pašā veidā izprot arī uzņēmumi un tikai daži pakalpojumu sniedzēji cenšas piedāvāt savietojamas biļetes, kavējot turpmāku attīstību šajā jomā, skaidro deputāts. "Lai gan iniciatīva ir visumā apsveicama, tās virzība nav bijusi ļoti sekmīga," secina politiķis.

Zīle uzsver, ka Eiropas Komisija, lai arī ir atbalstoša, nav šo jautājumu centusies virzīt ar tādu sparu kā citus. Esot bijuši vairāki tā saucamie pilotprojektu mēģinājumi, kad Komisija cenšas virzīt uz priekšu iniciatīvas par interneta platformu izstrādi šādu integrētu biļešu iegādei. "Tomēr te jāsaka, ka Eiropas Komisijas iniciatīvu iespējas ir visai ierobežotas. Pašiem tirgus dalībniekiem būtu jāsāk attiecīgas iniciatīvas un pakalpojumi, jo tehnoloģijas attīstās ātri, bet attiecīgajiem tirgus dalībniekiem arī ir jāspēj vienoties par IT sistēmu savstarpēju izmantojamību, un tas līdz šim ir izrādījies problemātiski," secina deputāts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!