Foto: F64

"Pasažieru vilciens" pirmos divus jaunos elektrovilcienus plāno saņemt 2020.gada beigās, piektdien intervijā LNT raidījumam "900 sekundes" sacīja kompānijas valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

"Pēc mūsu plāniem, pirmie divi vilcieni būs 2020.gada decembrī, īsi pēc tam - nākamā gada sākumā - sekos vēl 10 vilcieni. Pēc plāna, līdz 2023.gadam būtu jāpiegādā visi [32] vilcieni," sacīja kompānijas vadītājs.

Viņš arī norādīja, ka pašreizējā elektrovilcienu iepirkuma procedūra būtiski atšķiras no iepriekšējām. "Iepriekšējās reizēs ir bijuši nomas iespējas vai citi varianti, bet šoreiz mēs gribam tos nopirkt atklātā, caurspīdīgā procedūrā, kurā ir četri pretendenti. Sarunas procedūrā mēs noskaidrosim visu šo piedāvājumu labākās cenas. Brīdī, kad mēs izvērtēsim cenas, mēs ne tikai izvērtēsim, kurš tad būs ekonomiski izdevīgākais piedāvājums cenas ziņā, bet visā dzīves ciklā," pauda Grigulis

Jautāts, kurā posmā šobrīd atrodas elektrovilcienu iepirkums, Grigulis atbildēja: "Mēs esam bez piecām minūtēm pirms pusnakts".

Tāpat viņš sacīja, ka, pēc pašreizējām prognozēm, elektrovilcienu iegāde varētu izmaksāt līdz 200 miljoniem eiro, taču reālās summas būs zināmas pēc piedāvājumu izvērtēšanas.

Jau vēstīts, ka šogad pirmajā pusē "Pasažieru vilciens" plāno noslēgt līgumu par jauno elektrovilcienu piegādi.

"Pasažieru vilciens" vērtē Spānijas uzņēmuma "Patentes Talgo S.L" ("Talgo"), Šveices kompānijas "Stadler" Polijas meitasuzņēmuma "Stadler Polska Sp. z o.o." ("Stadler"), Spānijas kompānijas "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A." (CAF) un Čehijas uzņēmuma "Škoda vagonka a.s." iesniegtos piedāvājumus.

Iepirkumā paredzēts iegādāties 32 elektrovilcienus. Jauna ritošā sastāva iegāde nepieciešama, lai no 2021.gada sekmīgi iekļautos Autotransporta direkcijas izstrādātajā jaunajā sabiedriskā transporta sistēmā, kur vairs nav vietas vairāk nekā 50 gadu veciem vilcieniem ar komforta līmeni, kas atbilst pagājušā gadsimta 60.gadu izpratnei par pasažieru prasībām.

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!