Foto: Shutterstock
Ja visas dāvanas jau sagādātas, šo rakstu labāk nelasīt – tāds būtu brīdinājums! Pretējā gadījumā vainojiet paši sevi, jo turpinājumā būs varbūt skarbs, bet pamatots skaidrojums par dāvināšanas psiholoģiskajiem aspektiem. Patiesība nav nekāda spožā monēta, kas patīk visiem. Tādēļ jau iepriekš atvainojamies, ja kādam sabojāsim garastāvokli...

1. mīts: cilvēkiem patīk pārsteigumi

Liela daļa pirmssvētku laika tiek pavadīta dāvanu meklējumos. Uz tā uzbūvēta vesela nozare – pēdējās dienas pirms Ziemassvētkiem ir piepildītas ar to cilvēku mokām, kuri cenšas atrast interesantu, oriģinālu un, protams, negaidītu dāvanu. Galu galā visi zina, ka jautāt saņēmējam, ko viņš vēlētos dāvanā, ir sliktais tonis.

Taču pētnieku grupa no Hārvardas un Stenfordas universitātēm eksperimentāli pierādīja, ka cilvēki nebūt nepriecājas par negaidītām dāvanām un viņiem nepatīk pārsteigumi. Veicot pētījumu, kas sastāvēja no veseliem pieciem eksperimentiem, viņi atklāja, ka paredzamo un gaidīto dāvanu saņēmēji novērtējuši tās kā... nē, ne kā patīkamākas, tas būtu pārāk banāli un paredzami. Viņi – kas par pārsteigumu! — uzskatīja, ka šo dāvanu izvēlei dāvinātāji piegājuši pārdomātāk un rūpīgāk nekā tie, kas dāvināja visādas negaidītas lietas.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!