Foto: Reuters/Scanpix

Varbūt mēs neesam vieni Visumā, ceturtdien pēc Zemei līdz šim līdzīgākās planētas Proxima b atklāšanas sacīja prestižā Londonas Fizikas institūta (IOP) prezidents Rojs Sambls.

"Pētnieki Karalienes Marijas Universitātē Londonā (QMUL), kuri atklāja Zemei līdzīgo planētu apdzīvojamā zonā varētu būt mainījuši mūsu uztveri par mums pašiem uz mūžīgiem laikiem. Ir liela gandarījuma sajūta redzēt, kā Lielbritānijā strādājoši zinātnieki aizvien ir pasaules vadošie. Tas ir labi paveikts darbs," sacīja Sambls.

Tāpat IOP publiskā paziņojumā atgādina, ka ievērojamo atklājumu nodrošināja starptautiska komanda, kuras viens no vadošajiem koordinatoriem bijis QMUL astronoms Giljems Anglada-Eskude

"Atrodot Zemei līdzīgāko planētu, kas atrodas ārpus Saules sistēmas, tā ir vienreizēja pieredze, tas bija iespējams tikai pateicoties starptautisku pētnieku pilnīgai uzticībai un īstai kaislībai," sacījis Anglada-Eskude.

Ziņots, ka Eiropas Dienvidu observatorija (ESO) trešdien paziņoja par jaunas, Zemei līdz šim līdzīgākās planētas atklāšanu.

Jaunatklātās planētas attālums no zvaigznes liecina, ka uz planētas esot iespējami arī dzīvību atbalstoši ūdens okeāni. Tāpat arī tās izmērs esot līdzīgs Zemei.