Jauns risinājums autotransporta ikgadējās nodevas palielināšanai paredz dubultot nodevu vieglajiem automobiļiem ar pilnu masu līdz 1,8 tonnām, bet nodevu par motocikliem no trīs latiem paaugstināt līdz 50 latiem, nevis 100 latiem kā izskanēja pirmdien.

Valdība otrdien nolēma paaugstināt transportlīdzekļu nodevas vairākām transportlīdzekļu kategorijām.

Automobiļiem ar pilnu masu līdz 1,5 tonnām nodeva būs 24 lati (+12 lati), bet par transportlīdzekļiem ar masu no 1,5 līdz 1,8 tonnām 24 latu vietā būs jāmaksā 48 lati.

Transportlīdzekļiem ar pilnu masu no 1,8 līdz 2,1 tonnai 45 latu vietā būs jāmaksā 75 latus, ar pilnu masu no 2,1 līdz 2,6 tonnām - līdzšinējo 54 latu vietā būs jāmaksā 90 latu, ar pilnu masu no 2,6 līdz 3,5 tonnām – līdzšinējo 72 latu vietā nodeva būs 110 lati, bet vieglajiem auto ar pilnu masu virs 3,5 tonnām - 78 latu vietā būs jāmaksā 150 latus.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas vadītājs Andris Lukstiņš žurnālistus informēja, ka tādējādi valsts budžetā papildus plānots iekasēt 18,86 miljoni latu, visvairāk – no automašīnām "svara kategorijā" no 1,5 līdz 1,8 tonnām – 13,3 miljoni latu.

Viņš atzina, ka, piemēram, pērn iekasēti 27 miljoni latu, līdz ar to kopējā iekasētā summa no transportlīdzekļu nodevām varētu pārsniegt 45 miljonus latu.

Lukstiņš pieļāva, ka Saeimā likumprojektā varētu veikt izmaiņas attiecībā uz motociklu nodevu, jo arī šie transportlīdzekļi ir dažādi gan pēc vecuma, gan citiem kritērijiem, līdz ar to arī nodevu apmērs varētu būt dažāds, līdzīgi kā tas ir automašīnām.

Ikgadējās nodevas likme autobusiem un kravas transportlīdzekļiem netiek mainīta, tā paliek līdzšinējā apmērā, informēja Satiksmes ministrija. Nodeva nebūs jāmaksā arī par transportlīdzekļiem, kuriem reģistrēts vēsturiskā spēkrata statuss.

Likumprojektā arī ietverta jauna norma, ka automašīnai, kas reģistrēta Latvijā, bet ilgstoši nav lietota un par kuru nav maksāta ikgadējā nodeva, ejot tehnisko apskati, būs jāmaksā nodeva tikai par tekošu gadu un par iepriekšējo gadu, nevis jānomaksā viss parāds, kā tas bija līdz šim.

Jau ziņots, ka valdība, meklējot iespējas pēc starptautisko aizdēvēju norādījumiem konsolidēt nākamā gada budžetu par aptuveni 57 miljoniem latu, nolēma pārskatīt nodokļu sistēmu, tai skaitā gūt papildus ieņēmumus no transportlīdzekļa ikgadējas nodevas. Valdība iecerējusi nodevu iekasēt neatkarīgi no tā, vai transportlīdzekli ir vai nav derīga tehniskā apskate. Šobrīd nodevu iekasē pirms tehniskās apskates iziešanas. Kāds būs jaunās nodevas administrēšanas modelis, pašlaik vēl nav skaidrs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!