Pēc Dienvidu tilta atklāšanas, kas paredzēta šā gada 17.novembrī, "Rīgas ūdens" iecerējis mainīt maģistrālo ūdensvadu, kas atrodas zem tilta pievedceļiem. Tas savukārt būs saistīts ar jaunu ceļa segas maiņu, trešdien ziņo laikraksts "Telegraf".

AS "Dienvidu tilts" pārstāvji portālam "Delfi" uzsver, ka ar būvniekiem nav saskaņoti "Rīgas ūdens" plānotie ūdensvada rekonstrukcijas darbi Maskavas ielas posmā. "Acīmredzot, šos jautājumus "Rīgas ūdens" ir kārtojis ar Rīgas domi," pauž uzņēmumā.

Maģistrālā ūdensvada maiņa Maskavas ielā ir daļa no Rīgas ūdens infrastruktūras modernizācijas projekta, laikrakstam skaidro "Rīgas ūdens" projektu vadītājs Aivars Zants, norādot, ka šis projekts paredzēts programmā, kas Rīgas domē apstiprināta 2002.gadā.

Savukārt 2005.gadā tika saņemts finansējums no Eiropas Savienības fondiem, kas finansē 85% no projekta kopējām izmaksām. Tā paša gada martā tika apstiprināts tehniskais projekts, un tikai pēc tam atklājies, ka maģistrālais ūdensvads atradīsies zem jaunā tilta, raksta "Telegraf", norādot, ka abu projektu izstrāde ilgusi aptuveni desmit gadus.

Laikrakstam Rīgas domē tā arī neizdevās noskaidrot, kāpēc nebija iespējams abus projektus saskaņot, vispirms nomainot maģistrālo ūdensvadu, un pēc tam būvējot tilta pievedceļus.

"Rīgas ūdens" laikrakstam norādījis, ka Rīgas Pilsētas attīstības departaments jau laikus ticis brīdināts par darbu plāniem, savukārt departaments apgalvo, ka "Rīgas ūdens" nav iesniedzis nepieciešamos dokumentus, lai tiktu saskaņoti būvdarbi.

Būvvaldes vadītājs Andis Cinis norādījis, ka "uzņēmumam pašam vajadzēja sekot līdzi savu darbu termiņiem, jo viņu rīcībā ir informācija par visiem būvdarbiem pilsētā, un ar "Rīgas ūdeni" tiek saskaņoti visi būvdarbi pilsētā." Cinis arī laikrakstam norādījis, ka "tās ir kaut kādas muļķības - tā ir problēma žurnālistiem, kamēr es tur nekādu problēmu neredzu. Nezinu, kāpēc tā sanācis - zvaniet mēram."

Savukārt Rīgas mērs Jānis Birks (TB/LNNK) laikrakstam atteicies komentēt izveidojušos situāciju, norādot, ka "viņš kavē uz teātri, kamēr tilts pagaidām nedeg."

Kā ziņots, Dienvidu tilta, kura garums ir 803 metri, izmaksas ir 35,4 miljoni latu, tādējādi tilta viena kvadrātmetra būvniecības izmaksas ir 1184 lati. Visa Daugavas šķērsojuma projekta, kas ir lielākais būvobjekts Baltijā pēdējos 25 gados, 1.kārta, kurā ietilpst arī paša tilta, kā arī estakāžu pāri Krasta un Maskavas ielai projektēšana un izbūve, izmaksās 85,5 miljonus latu bez iepriekšējo gadu inflācijas un samaksas par finanšu piesaisti.

Finanšu kredīts projekta 1.kārtas īstenošanai ņemts uz 20 gadiem ar fiksēto procentu likmi 6,43%. Ekonomikas ministrijas Valsts būvinspekcija 2004.gadā veica sniegto projekta īstenošanas aprēķinu pārbaudi. Saskaņā ar pārbaudes rezultātiem būvniecības izmaksu aprēķins orientējoši atbilst būvniecības tirgus situācijai 2003.gadā, norāda AS "Dienvidu tilts".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!