Foto: Rīgas dome
Sakarā ar Salu tilta renovācijas darbiem no 3.jūlija līdz 17.oktobrim tiks slēgta transportlīdzekļu satiksme divās vidējās satiksmes joslās uz Salu tilta, posmā no Krasta ielas līdz Lucavsalai, portālu "Delfi" informēja Rīgas domē.

Par būvdarbiem ir atbildīga pilnsabiedrība "LNK Industries Group", kurai ir uzdots nodrošināt transportlīdzekļiem apbraucamo ceļu un ceļa zīmju izvietošanu saskaņā ar satiksmes organizācijas shēmu, operatīvā transporta satiksmi un sabiedriskā transporta satiksmi.

Līdz 2015.gada novembra beigām notiks Salu tilta lielā un mazā tilta pār Daugavu renovācija, septiņu estakāžu un četru gājēju tuneļu remontdarbi, gājēju drošībai tuneļos zem tilta tiks uzstādīts LED apgaismojums un videokameras, savukārt velobraucējiem tiks nodrošinātas ērtas nobrauktuves.

Salu tilta rekonstrukcijas tehniskais projekts paredz brauktuves demontāžas darbus, jaunu dienesta ietvju izbūvi, deformācijas šuvju ierīkošanu, jaunas brauktuves hidroizolācijas un seguma izveidošanu, brauktuves sadalošā posma izbūvi, apakšējo gājēju ietvju remontēšanu, tilta apgaismojuma rekonstrukciju, tilta balstu remontu, laiduma konstrukciju betona virsmu remontu un laiduma konstrukcijas augšējās plātnes pastiprināšanu tilta galos, kā arī ekspluatācijas aprīkojuma rekonstrukciju.

Kā uzsver Rīgas dome, 74% Rīgas iedzīvotāju ar izpratni izturas pret iespējamiem satiksmes apgrūtinājumiem un atbalsta nepieciešamību rekonstruēt Salu tiltu, savukārt ar to neapmierināti ir 12% aptaujāto, liecina SKDS veiktā aptauja.

Taujāti par iespējamajiem satiksmes sarežģījumiem Salu tilta remonta laikā, trešdaļa jeb 33% respondentu atbildēja, ka ar remontu saistītās problēmas viņus neskars, jo viņiem ikdienas gaitās nenākas šķērsot Salu tiltu. Vēl 25% norādīja, ka nebrauc ar vieglo automašīnu, tāpēc par tilta remontu neuztraucas.

Trešā daļa respondentu, kuri atzina, ka viņus, visticamāk, skars ar Salu tilta remontu saistītās problēmas, norādīja, ka izvēlēsies citus ceļus. Daļa pauda gatavību iespējamajiem satiksmes sastrēgumiem uz Salu tilta, bet citi minēja, ka automašīnas vietā izvēlēsies sabiedrisko transportu vai velosipēdu, norāda pašvaldība.

SKDS pētījums par iedzīvotāju attieksmi pret Salu tilta remontu īstenots no 16.maija līdz 3.jūnijam, aptaujājot 801 Rīgā deklarēto iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Jau ziņots, ka Salu tiltu pēc Rīgas domes pasūtījuma par 8,74 miljoniem eiro, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN), rekonstruēs pilnsabiedrība "LNK industries", kuras sastāvā ietilpst trīs būvniecības un ražošanas uzņēmumi - "Latvijas tilti", "Enfort" un "TTS".

Tilta remontdarbiem jābūt pabeigtiem ne vēlāk kā līdz 2015.gada 30.novembrim.

Tilts pār Daugavu un pār Mazo Daugavu būvēts no 1968. līdz 1976.gadam. 2000.gadā tika veikta speciālā pārbaude, kuras atskaites slēdzienā dotas rekomendācijas tilta ilgizturības saglabāšanai. Tilta atsevišķām konstruktīvām daļām un elementiem konstatēti defekti un nolietojums, kurus nelikvidējot turpmākajā ekspluatācijas gaitā var pazemināt tilta nestspēju un ilgizturību.

Pēc Satiksmes departamenta pasūtījuma Salu tilta no Daugavas labā krasta līdz Zaķusalai un no Zaķusalas līdz Lucavsalai rekonstrukcijas būvprojektu izstrādājusi pilnsabiedrība "Salu tilts", būvdarbu uzraudzību veiks departamenta nolīgts būvuzraugs.

Salu tilta kompleksa atjaunošanas un pārbūves pirmās kārtas projekta "Tiltu pār Daugavu un Mazo Daugavu renovācija" un "Salu tilta kompleksa Zaķusalas posma lietus ūdens novades un apgaismojuma renovācija" īstenošanas izdevumi 70% apmērā tiks nodrošināti no aizņēmuma līdzekļiem un 30% apmērā - no Rīgas pilsētas pašvaldības budžeta līdzekļiem. Tomēr pašvaldība iecerējusi šim projektam piesaistīt arī Eiropas Savienības fondu līdzekļus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!