Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) izstrādājusi priekšlikumus ceļu satiksmes drošības uzlabošanai, kas ietver gan autovadītāju apmācības, gan pārkāpēju sodīšanas sistēmas maiņu, kā arī pastiprinātu autovadītāju kontroli un autovadītāju apziņas veidošanu jau kopš bērnības.
CSDD direktors Andris Lukstiņš uzskata priekšlikumu īstenošanu par reālu jau šogad vai nākamā gada pirmajā pusgadā.

CSDD uzskata, ka skolās obligāti būtu jāievieš satiksmes drošības mācība. Izglītības un zinātnes ministrija tam nepiekrītot, taču CSDD ir pārliecināta, ka satiksmes drošība jāsāk skaidrot jau bērnudārzā un pamatskolā, jo 14 gadu vecumā tas jau esot par vēlu.

Turklāt ceļu satiksmes drošības problēmas būtu jārisina Satiksmes, Iekšlietu, Labklājības un Izglītības un zinātnes ministrijām kopīgi, uzsvēra Lukstiņš.

Par svarīgu direkcija uzskata arī sodu piemērošanas sistēmas pēc iespējas ārtāku maiņu, jo "arhaiskā" sistēma, kurā nemitīgi tiek palielināti sodi, situāciju neuzlabo. Lukstiņš pauda cerību, ka valdība jauno sodu sistēmu apstiprinās tuvākajā laikā.

CSDD arī vēlas krasi mainīt autovadītāju apmācības sistēmu. Pēc Lukstiņa uzskata, šobrīd autoskolu Latvijā ir pārāk daudz, turklāt lielai daļai no tām galvenais mērķis ir naudas pelnīšana.

Direkcijas direktors uzskata, ka pašreizējo vairāk nekā 70 Rīgas autoskolu vietā būtu pietiekami ar aptuveni desmit labām autoskolām, turklāt skolu kontrole ir jāpastiprina. Viņš arī uzskata, ka autoskolās krasi jāmaina apmācības programma, piemēram, trafaretu mācīšanai nebūtu jābūt obligātai. Autoskolām būtu jāvelta lielāka uzmanība vadītāja apziņas veidošanai, jāmāca likumdošana. Ar topošajiem autovadītājiem būtu jānodarbojas arī psihologiem.

Kā priekšlikumus satiksmes drošības uzlabošanai Lukstiņš minēja arī obligātas narkoloģiskās pārbaudes autovadītājiem, kas aizturēti par braukšanu alkohola reibumā, kā arī nepieciešamību ieviest obligātu narkologa pārbaudi pirms autovadītāja apliecības iegūšanas.

Lukstiņš atbalsta arī ceļu policijas "slēpto metožu" izmantošanu autovadītāju kontrolē. Viņaprāt, ceļu policijas kontrole būtu jākoncentrē "melnajos punktos" - vietās, kur notiek visvairāk negadījumu.

Jau ziņots, ka šogad astoņos mēnešos Latvijā notikuši 19 483 ceļu satiksmes negadījumi, kuros bojā gājis 341 cilvēks. Salīdzinot ar 1999.gada šādu laika posmu, negadījumu skaits samazinājies par 1,7%, bet bojā gājušo skaits - par 14,3%.

CSDD aprēķinājusi, ka šogad satiksmes negadījumi Latvijā radījuši vairāk nekā 100 miljonu latu kaitējumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!