Foto: F64
Izglītības un zinātnes ministrijā (IZM) norit darbs pie dažādiem sistēmas uzlabojumiem un normatīvās bāzes sakārtošanas, lai "atdzīvinātu pieaugušo izglītību", nodrošinot efektīvu sistēmu un valsts atbalstu, norāda IZM Izglītības departamenta direktora vietniece pedagogu un pieaugušo izglītības jomā Baiba Bašķere.

Piektdien ministrijā notika starpresoru forums "Latvijas administratīvi teritoriālo struktūru iesaistīšanās pieaugušo izglītības pārraudzībā un īstenošanā", kurā diskutēja par plānošanas reģionu un pašvaldību iesaisti pieaugušo izglītībā, informēja IZM.

Pasākumā tika runāts par pieaugušo izglītības īstenošanu un tās uzlabošanu nozaru ministriju, plānošanas reģionu un pašvaldību iesaistes kontekstā. Tāpat dalībnieki diskutēja par teritoriālās un nozaru sadarbības jautājumiem pieaugušo izglītībā.

Bašķere uzsvēra, ka ministrija pašlaik pārņem aizvien lielāku lomu pieaugušo izglītības politikas veidošanā, kā arī ministrija strādā pie dažādiem sistēmas uzlabojumiem un normatīvās bāzes sakārtošanas, lai "atdzīvinātu pieaugušo izglītību", nodrošinot efektīvu sistēmu un valsts atbalstu.

Bašķere klāstīja, ka uzlabotā sistēma būs vairāk plānveidīga, uz pētījumiem un tirgus izpēti balstīta. Tāpat, domājot reģionālā kontekstā, IZM centīsies nodrošināt, lai cilvēkam, kurš vēlas iesaistīties pieaugušo izglītībā, tā būtu pieejama tuvu viņa dzīves un darba vietai. Viņa arī akcentēja, ka būtiski ir aplūkot sistēmu kopumā, un to, kā tā strādā, nevis koncentrēties uz finansējuma sadali.

Savukārt Kurzemes Plānošanas reģiona administrācijas vadītājs Kristiāns Godiņš dalībniekus iepazīstināja ar ziņojumu par pašreizējo situāciju un priekšlikumiem tās uzlabošanai. Godiņš uzskata, ka patlaban svarīgākais būtu saprast, kā tieši pieaugušo izglītības sistēma ir jāpilnveido un jāattīsta nākamajā plānošanas periodā.

Viņš arī mudināja vairāk diskutēt par to, kā pilnveidot koordināciju un sadarbību starp visām pieaugušo izglītībā iesaistītajām pusēm, mazāk veltot uzmanību pāragrai "naudas dalīšanai". "Skatoties no reģionālā viedokļa, līdzšinējā sistēmā trūkst teritoriālā skatījuma," akcentēja Godiņš. Viņš atzīmēja, ka dažādos novados un pilsētās vajadzības atšķiras, taču attiecīgi veidojot piedāvājumu, būtu īpaši svarīgi ņemt vērā pieprasījumu reģionos.

Kā ziņots, foruma mērķis bija sniegt ziņojumu par plānošanas reģionu un pašvaldību iesaistīšanos pieaugušo izglītības īstenošanā un diskutēt par politikas iniciatīvu priekšlikumiem pieaugušo izglītības uzlabošanai teritoriālās un nozaru sadarbības kontekstā.

Forums tika organizēts Eiropas Komisijas projektā "Eiropas programmas īstenošana pieaugušo izglītības jomā", un kopumā plānoti seši šādi forumi. Tajos aicinātas piedalīties par pieaugušo izglītību atbildīgās ministriju amatpersonas, pašvaldību vadītāji, pieaugušo izglītības iestāžu vadītāji, nevalstiskās organizācijas un uzņēmēji.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!