Foto: LETA
Konflikts Rīgas Valsts 3. ģimnāzijā raisījis plašu rezonansi sabiedrībā un ģimnāzijas direktoram Andrim Priekulim tiek pārmesta bezdarbība, jo neesot pievērsta pienācīga uzmanība skolēna ar īpašām vajadzībām uzvedībai, taču skolas Vecāku padome uzsver – notiekošais ir viduslaiku metožu cienīga vēršanās pret skolas direktoru.

Padome paziņojumā presei uzsver: ne direktors, ne ģimnāzijas padome nav "sēdējuši bezdarbībā", kā tas ticis atspoguļots mediju sižetos, bet mērķtiecīgi risinājuši šo incidentu ģimnāzijas lokālajās robežās (papildus direktora aktivitātēm jaunas mācību programmas izveidē un mācību procesa organizēšanā).

Ģimnāzijā kopš 2013. gada decembra bijušas tikšanās ar minētajā incidentā fiziski cietušā skolnieka mammu un viņas juristi, ar incidentā vainotā skolnieka mammu, Rīgas Domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta vadību, kā arī notikušas pārrunas ar ģimnāzijas vadību par incidentu un turpmāko rīcību, bijusi  tikšanās ar ģimnāzijas psiholoģi par turpmāko darbību. Tāpat jautājums apspriests ģimnāzijas padomē, tikusi izstrādāts palīdzības plāns un izveidota sistēma turpmākai darbībai ar skolēniem ar īpašām vajadzībām. Tāpat notikusi arī plaša diskusija par iekļaujošo izglītību Rīgas Valsts 3.ģimnāzijā.

Paziņojumā norādīts, ka ģimnāzijas padome uzņemas līdzatbildību par ģimnāzijā notiekošo un publiski paziņo, ka ģimnāzijas direktors Priekulis nekad nav izvairījies no atbildības par to, kas notiek ģimnāzijā.

Par to liecina direktora Priekuļa vadībā izveidotā ģimnāzijas iekšējā struktūra, lai nodrošinātu ikviena jautājuma operatīvu un atklātu izskatīšanu. Ģimnāzijā aktīvi darbojas šādas lokālas struktūras: Skolēnu parlaments, Pedagoģiskā padome, Vecāku padome, Ģimnāzijas Ētikas komisija. Visu minēto struktūru darbība ir atvērta ikvienam, atklāta, to kontaktinformācija ir pieejama ģimnāzijas mājas lapā internetā.

Par ģimnāzijas direktora spēju veiksmīgi vadīt ģimnāziju liecina arī ģimnāzijas augstais sekmju līmenis, plašais izglītības programmu piedāvājums, kāds nav sastopams daudzās skolās, veiktie saimnieciskie uzlabojumi, ģimnāzijas autoritātes pieaugums sabiedrībā u.c. pārkārtojumi, kas ģimnāzijā notikuši turpat 15 gadu ilgajā direktora Priekuļa darbības laikā, teikts paziņojumā.

Padome uzsver, ka vēlas vērst arī sabiedrības uzmanību uz to, ka incidenta aspekti vēl tiek skaidroti gan Rīgas domē, gan polilcijā. Šis jautājums ir ļoti jūtīgs, un nav tik vienkāršs, kā tas sabiedrībā līdz šim ticis komunicēts. Proti, vēl nav noskaidrots jautājums arī par to, cik liela ir katra no bērniem vainas pakāpe. Fiziski cietis ir viens no skolniekiem. Taču ir pamats uzskatīt, ka fiziski cietušais skolnieks savu skolas biedru, kas viņam uzbruka, ir psiholoģiski traumējis un vairākkārt izaicinājis. Tādejādi iespējams, ka fiziskās sekas ir pazemošanas procesa rezultāts.

Rīgas Valsts 3. ģimnāzijas padome arī norāda, ka "kategoriski vēršas pret ģimnāzijas direktoram Priekulim vērstajiem pārmetumiem un to, kā tas tiek darīts. Veids, kādā notiek vēršanās pret ģimnāzijas direktoru, atgādina viduslaiku metodes, kad viens cilvēks, tiek piesiets pie kauna staba un publiski pazemots, noveļot uz viņu absolūti visu vainu, liedzot iespēju aizstāvēties".

"Šāds veids liecina par nevēlēšanos redzēt problēmas sakni. To, ka mūsu sabiedrībai ir smagas problēmas ar "citādo" pieņemšanu. Un arī "citādo" bērnu pieņemšanu. Tāpat nav noslēpums, ka lielāka vai mazāka mēroga fiziski konflikti ir daudzu Latvijas skolu ikdiena. Rīgas Valsts 3. ģimnāzija jau ir paveikusi milzīgu darbu, veidojot jaunu programmu, lai jaunatne un sabiedrība kopumā kļūtu iejūtīgāka un mīlošāka, ko taču mēs ikviens sagaidām no saviem līdzcilvēkiem," norādīts paziņojumā.

"Mēs, ģimnāzijas Padomes locekļi, sagaidām no sabiedrības, ka tā uzdrošināsies paskatīties spogulī un ieraudzīt, ka mūsu ģimnāzijā notikušais un presē daudz apspriestais konflikts ir visas sabiedrības neiejūtības spoguļattēls, nevis viena skolas direktora problēma, kas patiesībā cenšas risināt šo jautājumu savā lokālajā vidē ne tikai vārdos, bet arī darbos," uzsver padome.

Paziņojumā uzsvērts, ka ģimnāzija sagaida no Rīgas domes, ka tā šo problēmu risinās nevis ar direktoru nomaiņu, kas būtu tikai sabiedrībai tīkama populistiska metode, bet patiesībā pārtrauktu jaunuzsākto bērnu integrācijas programmu.

Rīgas Valsts 3. ģimnāzija ir dibināta 1918. gada decembrī, bet darbu uzsāka 1919. gada 15. janvārī, kā viena no pirmajām vidusskolām Latvijā ar apmācību latviešu valodā. 01.09.2013. ģimnāzijā mācības uzsāka 903 skolēni, kas mācās 30 klasēs. Ģimnāzijas pamatskolā un vidusskolā katrā tiek īstenotas divas licencētas izglītības programmas ar 8 dažādiem mācību plāniem. 2013. gadā ģimnāzija tika atkārtoti akreditēta, saņemot vērtējumu „ļoti labi" vērtējamos mācību priekšmetos, kā arī citos 27 no 29 kritērijiem. Rīgas Valsts 3. ģimnāzija reģionāli pilda metodiskā centra funkcijas.

Jau vēstīts, ka Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamentā vērsušies kāda Rīgas 3.ģimnāzijas skolēna vecāki, pieprasot kompensāciju saistībā ar skolas direktora Priekuļa bezdarbību, ilgstoši nenovēršot vardarbību izglītības iestādē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!