Foto: LETA

AS "Pasažieru vilciens" (PV) dīzeļvilcienu modernizētājam "DMU vilcieni" prasīs kompensāciju saistībā ar tiešajiem zaudējumiem, kas radušies vilcienu likstu dēļ, pastāstīja PV pārstāvis Egons Ālers.

Viņš skaidroja, ka 23.septembrī reisā no Rīgas uz Daugavpili sastāva vadības un apgādes sistēmas vienlaicīgas kļūmes dēļ vilciens apstājās divus kilometrus aiz Jersikas pieturas punkta un tālāku kustību spēja nodrošināt tikai pēc palīdzības dīzeļlokomotīves pienākšanas.

"Rezultātā pasažieri galamērķi sasniedza vairāk nekā trīs stundas vēlāk, nekā plānots. Uzņēmums atvainojas pasažieriem par sagādātajām neērtībām! Pasažieriem kompensēsim neveiksmīgā brauciena izmaksas - kompensācija saņemama jebkurā no PV biļešu kasēm. Atbildība par kļūmi vilciena dzinēja sistēmās jāuzņemas vilciena ražotājam pilnsabiedrībai "DMU vilcieni" un bojājums jānovērš," pauda Ālers.

Pēc viņa teiktā, pēc dzinēja bojājuma konstatēšanas un vilciena apstāšanās saskaņoti tika sākti nepieciešamie darbi. "Vilciena mašīnists ar uzņēmuma tehniskā personāla attālinātu atbalstu ķērās pie bojājumu novēršanas, pasažieru apkalpošanas speciālisti strādāja pie alternatīva transporta nodrošināšanas iespējām un tika izsaukta palīdzības dīzeļlokomotīve. Dzinēja bojājumu novērst diemžēl neizdevās, tāpat konkrētās vilciena apstāšanās vietas topogrāfija neļāva piedāvāt pasažieriem pārsēsties speciāli norīkotos autobusos. Rezultātā tika piesūtīta palīdzības dīzeļlokomotīve, kas bojāto sastāvu nogādāja galamērķī," klāstīja PV pārstāvis, piebilstot, ka uzņēmuma darbinieki paveica visu, lai pasažieri netiktu apdraudēti un droši nokļūtu galastacijā.

Vienlaikus viņš uzsvēra, ka uzņēmums darīs visu iespējamo un izmantos visas pasūtītāja tiesības, lai modernizācijas līgumā paredzētajā garantijas periodā tiktu novērstas tehniskās nepilnības un pasažieriem modernizētajos vilcienos varētu piedāvāt drošus pārvadājumus bez starpgadījumiem.

"Par visiem tiešajiem zaudējumiem, kas radušies pilnsabiedrības "DMU vilcieni" vainas dēļ modernizācijas veicējiem tiks piestādīta prasība. Tas attiecināms arī uz citām līdzīgām situācijām," sacīja Ālers.

Patlaban gan konkrēts zaudējumu apmērs, kas PV radies modernizēto dīzeļvilcienu likstu dēļ, vēl nav aprēķināts.

Ar AS "Rīgas vagonbūves rūpnīca", kas ietilpst pilnsabiedrībā "DMU vilcieni", valdes priekšsēdētāju Gati Kamarūtu aģentūrai BNS šodien pēcpusdienā sazināties neizdevās.

Jau vēstīts, ka vienam no modernizētajiem dīzeļvilcieniem tehniskas ķibeles gadījušās jau iepriekš. Augusta beigās viens no jaunajiem vilcieniem sabojājās Līvānos un nevarēja turpināt ceļu. Pretī tehniskās problēmas piedzīvojušajam vilcienam tika nosūtīts cits vilciens, kurā pārsēdināti pasažieri, kas vēlāk nogādāti galamērķī – Rīgā.

Tāpat vēstīts, ka 19.septembrī PV pieņēma ekspluatācijā pēdējo no sešiem modernizēto dīzeļvilcienu sastāviem, līdz ar to noslēdzās Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansētais 19 dīzeļvilcienu vagonu modernizācijas projekts.

Dīzeļvilcienu modernizācijas projekta kopējās izmaksas sasniedza nepilnus 22 miljonus eiro, no kuriem gandrīz deviņi miljoni bija Eiropas Kohēzijas fonda līdzfinansējums un 1,5 miljoni eiro –valsts līdzfinansējums. PV ieguldījums modernizācijas projektā pārsniedza 11,6 miljonus eiro, savukārt modernizāciju veikušajiem ražotājiem par termiņu kavējumiem piemēroti līgumsodi 2,2 miljonu eiro apmērā, attiecīgi samazinot PV ieguldījumus.

Laikraksts "Diena" iepriekš informēja, ka Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvalde sākusi resorisko pārbaudi par PV 22 miljonus eiro vērto sešu dīzeļvilcienu sastāvu modernizācijas projektu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!