Foto: DELFI

Koalīcijā strādājošā Reformu partija (RP) ir nemierā ar veidu, kādā "Pasažieru vilciena" (PV) valdē iecelts "Vienotības" pārstāvis Aigars Štokenbergs

Tāpēc RP koalīcijas sēdē nākamajā pirmdienā prasīs koalīcijas partneriem skaidrot Štokenberga iecelšanu uzņēmuma valdē, intervijā LNT raidījumā "900 sekundes" atzina RP līderis Saeimas deputāts Valdis Zatlers.

"Šis gājiens noteikti nav tiesiskuma virzienā tādā izpratnē, ka sabiedrība atkal kārtējo reizi ir nelielās, varbūt pat lielās šaubās, vai viss notiek godīgu mērķu vārdā," sacīja Zatlers.

Viņš norādīja,ka neizpratni rada veids, kādā Štokenbergs iecelts PV valdē. "Pēkšņs, pat savā partijā neizdiskutēts, nevienam nezināms lēmums brīdī, kad ir zināmas aizdomas, ka kaut kas nav kārtībā ar šo lielo "Pasažieru vilciena" projektu - tas nāk mantojums no vecās valdības," tā RP līderis.

Viņaprāt, valsts uzņēmumu valdēs jāstrādā profesionāļiem un viņus jāizvēlas pēc skaidriem kritērijiem. "Acīmredzot mūsu normatīvajos aktos ir kāds robs, kas ļauj tā rīkoties - ministrs var vienpersoniski visu izlemt," teica Zatlers.

Jau vēstīts, ka pagājušajā piektdienā atlūgumu iesniedza PV valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds, kurš turpmāk būs PV jaunā valdes priekšsēdētāja padomnieks. Viņa vietā iecelts līdzšinējais valsts AS "Latvijas Gaisa satiksme" valdes loceklis Artis Birkmanis.

Pirmdien atlūgumus iesniedza arī pārējie līdzšinējie PV valdes locekļi Edmunds Kancēvičs, Mārtiņš Jirgens un Jānis Pētersons. Satiksmes ministrs Aivis Ronis viņu atlūgumus pieņēmis. Lai nodrošinātu efektīvāku turpmāko valsts PV darbību, Satiksmes ministrija (SM) kā uzņēmuma akcionārs iecēla trīs jaunus PV valdes locekļus - Anriju Brencānu, bijušo ZZS Saeimas deputāti Silviju Dreimani, kā arī  Aigaru Štokenbergu, kuram ir pieredze tieslietu, reģionālās attīstības un ekonomikas ministra amatā.

"Delfi" ziņoja arī, ka Eiropas Komisija (EK) nav mierā ar PV veiktajām izmaiņām vērienīgajā vilcienu iepirkuma konkursa līgumā un pagājušajā nedēļā atbildīgajām Latvijas institūcijām nosūtījusi jau gana nopietnu brīdinājumu,

Finanšu ministrija (FM) iepriekš pauda bažas, ka vērienīgais pasažieru vilcienu piegādes līgums ir valstij neizdevīgs, jo daļu no ES fondu līdzekļiem var nākties kompensēt no valsts budžeta. Savukārt SM šīs bažas sauca par pārspīlētām.

PV aprīļa sākumā parakstīja līgumu ar jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iepirkuma konkursa uzvarētāju - spāņu kompāniju "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A." (CAF), un saskaņā ar konkursa nolikumu līdz 2015.gada beigām pilnībā tiks nomainīti elektrovilcieni un trešdaļa dīzeļvilcienu parka.

Jauno vilcienu iepirkuma kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljoni latu, no kuriem ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs 100 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredz šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!