Foto: PantherMedia/Scanpix

Rīgas dome šonedēļ atbalstījusi pašvaldības aģentūras "Rīgas gaisma" sagatavotos projektus VARAM izsludinātajā projektu konkursā Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta (KPFI) finansējuma piesaistīšanai.

Ar KPFI atbalstu iecerēts iegādāties 14 rūpnieciski ražotus M1 klases elektromobiļus pašvaldības struktūrvienību vajadzībām, kā arī izveidot sešus elektromobiļu uzlādes punktus.

Četrus elektromobiļus plānots iegādāties pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" vajadzībām, vēl četrus iecerēts nodot pašvaldības SIA "Rīgas nami" lietošanā, "Rīgas gaismai" un pašvaldības SIA "Rīgas meži" tiktu paredzēti divi elektromobiļi katrai, savukārt pa vienam elektromobilim tiktu nodots Rīgas 1.slimnīcas un Rīgas Austrumu izpilddirekcijas rīcībā.

Viena automobiļa izmaksas aplēstas 26 307 eiro apmērā, tādējādi kopumā 14 elektromobiļu iegādei nepieciešami 368 300 eiro, no kuriem 250 000 eiro būtu KPFI līdzfinansējums, bet no pašvaldības budžeta būtu jāparedz 118 300 eiro, no kuriem aptuveni 47 000 eiro ir pašvaldības līdzfinansējums 15% apmērā, bet 72 000 eiro - projekta neattiecināmās izmaksas.

Tāpat projektu konkursam tiks iesniegti pieteikumi par sešu publiski pieejamu elektromobiļu uzlādes staciju izveidi, kas atradīsies Āzenes ielā 7, Dammes ielā 35, Vesetas ielā 21, Ieriķu ielā 92, Jelgavas ielā 37 un Ķengaraga ielā 3a.

Sešu uzlādes punktu izveidei kopumā plānoti 480 370 eiro, no kuriem pašvaldības līdzfinansējums būtu 192 220 eiro, ko veido 50 850 eiro pašvaldības līdzfinansējums 15% apmērā no projektu kopējām attiecināmajām izmaksām un 141 370 - neattiecināmās izmaksas.

Rīgas domes Finanšu un administrācijas lietu komitejas sēdē opozīcijas deputāti kritizēja, ka uzlādes punkti atradīsies pārāk nomaļās vietās, un pauda viedokli, ka tos labāk būtu izveidot viegli sasniedzamās degvielas uzpildes stacijās. Tāpat domnieki pauda neizpratni par to, kāpēc uzlādes punktu izveide aprēķinos ir tik dārga.

Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks (SC) skaidroja, ka punkti izvietoti vietās, kur nepieciešamo uzlādes jaudu var nodrošināt, izmantojot pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" infrastruktūru. Projekta dārdzība skaidrojama ar iekārtu iegādi, kas ievērojami paātrina uzlādes procesu. Savukārt, lai uzlādes punktus varētu izveidot degvielas uzpildes stacijās, būtu nepieciešams to saskaņot ar pašiem uzņēmējiem, taču tam nav atlicis laika, jo VARAM konkursu par KPFI līdzfinansējumu izsludinājusi pārāk vēlu un termiņš ir pārāk īss.

Sagatavotie projekti par elektromobiļu iegādi un publiski pieejamu uzlādes punktu izveidi tiks pieteikti VARAM izsludinātajā KPFI finansēto projektu konkursā "Siltumnīcefektu gāzu emisiju samazināšana transporta sektorā - atbalsts elektromobiļu un to uzlādes infrastruktūras ieviešanai". Konkursā kopējais pieejamais KPFI finansējums ir 5 miljoni eiro, nosakot, ka maksimālais pieejamais līdzfinansējums vienam projektam ir 85% no attiecināmajām izmaksām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!