Trešdien tika noslēgts līgums par starptautiskās lidostas "Rīga" skrejceļa pagarināšanas un manevrēšanas ceļu būvdarbiem, ko par gandrīz 11 miljoniem latu (15,365 miljoniem eiro) veiks uzņēmumi "Saldus ceļinieks" un "Abora", portālu "Delfi" informēja lidostas sabiedrisko attiecību un reklāmas nodaļas vadītājs Andorijs Dārziņš.
Trešdien noslēgti līgumi arī par lidostas apgaismes sistēmas rekonstrukciju, kuru par 1,6 (2,292 miljoniem eiro) miljoniem latu veikts uzņēmums "A.C.B.", un par lidostas ūdens atvades sistēmas būvniecību, kurā uzvarēja pilnsabiedrība "Leminkainen Lemcon". Ūdens atvades sistēmas būvniecība izmaksās 2,49 miljonus latu (3,544 miljonus eiro).

Lidostas pārstāvju sniegtās būvniecības izmaksas ir norādītas bez pievienotās vērtības nodokļa. Interesi par lidostas projektiem pavisam izrādījuši deviņi būvuzņēmumi. Pēc rekonstrukcijas lidostas skrejceļa garums būs 3200 metri pašreizējo 2550 metru vietā. Kopējais platums būs 60 metri, ieskaitot 45 metrus no paša skrejceļa un 7,5 metrus no sānu malu platuma pa abām skrejceļa pusēm, informēja Dārziņš.

Projekta ietvaros tiks īstenota apgaismojuma sistēmas rekonstrukcija, dodot iespēju gaisa kuģiem nosēsties un pacelties sliktos laika apstākļos un palielināt lidojumu drošību. Rekonstrukcija ietvers arī drenāžas sistēmas pārbūvi, kas nodrošinās lietusūdens aizvadīšanu.

Pēdējos gados lidostā veikti ievērojami rekonstrukcijas un modernizācijas darbi, kas būtiski palielinājuši pasažieru skaitu un kravu apjomu, kas, savukārt, aktualizējis jautājumu par lielāku gaisa kuģu nolaišanos.

Daļu finansējuma lidosta projektu realizācijai saņēmusi no Kohēzijas fonda. Ar Eiropas Kopienu komisijas lēmumu 2005.gada 16.decembrī no KF tika piešķirti 16,6 miljoni eiro, informēja Dārziņš.

Aizvadītajā ziemā tiešie regulārie lidojumi Rīgu saistīja ar 41 pilsētu 27 Eiropas, Āzijas, Amerikas un Āfrikas valstīs. Šajā vasarā lidojumu karte no Rīgas paplašināsies vēl ar 16 pilsētām.

Lidostas pārstāvji norāda, ka jaunu maršrutu atvēršana noslogos lidostas caurlaides spēju, tādēļ ar vasaras lidojumu sezonu sāks darboties jauns izlidošanas sektors termināļa ziemeļu ēkā. Tas sauksies "Izlidošana C". Līdzšinējā izlidošana tiks pārdēvēta par "Izlidošana A,B", atbilstoši tam, kā tiek numurētas izejas uz lidmašīnām.

"Izlidošanā A,B" tiks apkalpoti visi pilna servisa aviosabiedrību pasažieri, "Izlidošanā C" – zemo izmaksu aviosabiedrību pasažieri. Lidostas vadība paredz, ka jaunā sektora atvēršana ļaus palielināt izlidošanas kapacitāti par 25%, mazinās sastrēgumu veidošanos drošības un pasu kontrolē.

Šāda izlidošanas kārtība ir plānota līdz laikam, kad Latvija parakstīs Šengenas līgumu. Pēc tam "Izlidošanā C" tiks apkalpoti pasažieri, kuri dosies lidojumos uz valstīm, kas nav pievienojušās Šengenas līgumam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!