Bailes no lidošanas: kā pārvarēt un kontrolēt nepatīkamās sajūtas

Bailes no lidošanas: kā pārvarēt un kontrolēt nepatīkamās sajūtas
Foto: Shutterstock

Kamēr vieni par lidošanas procesu ir sajūsmā, citiem gribas kaut būtu iespēja teleportēties – šajā gadījumā pat nav runa par neērtajām un ilgajām stundām, bet gan emocionāli nepatīkamajām sajūtām, kuras rada dažādu garumu pārlidojumi. Lūk, daži padomi, kā pārvarēt bailes no lidošanas un sevi nomierināt.

Iemesli, kāpēc pat pieredzējušiem ceļotājiem lidojumi izraisa baiļu sajūtu, var būt dažādi, piemēram, kādam nepatīk fakts, ka lidojot viņš kļūst bezpalīdzīgs un paļaujas tikai uz pilotiem, kādam neizbēgamās gaisa bedres liek sirdij pukstēt straujāk u.c. Ja arī tev lidošana izraisa nepatīkamas sajūtas, ir veidi, kā vari censties bailes pārvarēt.

Vienmēr svarīgi būt lietas kursā par drošības noteikumiem. Protams, neviens nekāpj lidmašīnā ar domu, ka kaut kas varētu notikt, taču tas nav iemesls, lai drošības instrukcijas laikā pievērstos citām lietām. Ja lidojumi tev sagādā baiļu sajūtu, vērts drošības noteikumiem pievērst īpašu uzmanību – tie palīdzēs saprast, kā rīkoties situācijās, "ja nu kas". Drošības aprīkojuma un lietu kārtības pārzināšana var ļaut justies mierīgākam.

Bailes no lidošanas: kā pārvarēt un kontrolēt nepatīkamās sajūtas
Foto: Shutterstock

Tāpat der atcerēties, ka, sēžot gaisa kuģa aizmugurē, gaisa bedres var nākties izjust spēcīgāk. Lai lieki sevi nesatrauktu situācijās, kad gaisa bedres it nemaz neietekmē lidaparātu un tā virzību, iespējams, nepieciešams padomāt par vietas izvēli priekšpusē. Vēl der atcerēties, ka izkāpšanas brīdī nereti lidmašīnās tiek atvērtas tikai vienas durvis, tāpēc, esot priekšgalā, laukā tiksi ātrāk.

Turpinot par vietām, pašam vajag pēc izjūtām saprast, kura vieta visvairāk nomierina – loga vai ejas. Vidus krēslā gan sēdēt grib tikai retais, jo īsti nevar ne izstiept kājas (kā ejas krēslā) vai atspiest galvu (kā loga krēslā). Viens kļūst mierīgāks, ja seko līdzi notiekošajam pa logu, turpretī citam šajā vietā kļūst vēl bailīgāk – pēc vairākām ceļošanas reizēm noteikti varēsi sev uz šo jautājumu atbildēt, un pēc tam pie tā vērts pieturēties.

Centies visu gaisā pavadīto laiku sevi izklaidēt, lai par lidošanu iedomātos vien retu reizi. Nobaudi kādu gardu dzērienu, lasi iemīļotā žanra grāmatu, klausies mūziku, kas liek atcerēties par kādiem notikumiem u.c. Jo vairāk iespringsi un domāsi, cik ļoti jūtos neomulīgi, jo nepatīkamāks lidojums būs kopumā. Kad lidmašīna pacēlusies, tavos spēkos nav kaut ko ietekmēt, tāpēc nevajag sevi lieku apgrūtināt.

  • Šajā materiālā vari izlasīt vēl citus padomus, kā tik galā ar bailēm lidojuma laikā.

Lidojuma laikā par pasažieriem rūpējas apkalpes locekļi, kuri reizēm dienas laikā gaisā pavada ilgāku laiku, nekā uz zemes. Viņi ir gan labi apmācīti, gan arī pieredzējuši dažādas situācijas lidojumu laikā, tāpēc vēro arī viņu uzvedību – ja stjuarti izskatās mierīgi, arī tev nav pamata uztraukumam. Tāpat ik pa laikam lidmašīnās salonā dzirdami pilota paziņojumi. Tajos ir vērts ieklausīties uzmanīgāk, jo, ja viņa balss ir ikdienišķa, savas bailes vari likt malā – viņi visu kontrolē.

Bailes no lidošanas: kā pārvarēt un kontrolēt nepatīkamās sajūtas
Foto: Shutterstock

Visvairāk cilvēkus biedē nezināšana, piemēram, cik liela iespēja, ka apstāsies gaisa kuģa dzinējs, kādu iemeslu dēļ pilots var zaudēt kontroli par to, kā viņi spēj vadīt lidaparātu, kad tas ir mākoņos, priekšā neredzot neko u.c. Ar dažādiem lidmašīnu noslēpumiem un situāciju skaidrojumiem vari iepazīties šajā rakstā, taču baiļu pārvarēšanas nolūkā ir vērts uzmeklēt interneta vidē kādus līdzīgos un savās pārdomās vienam ar otru dalīties. Izstāstot savas sajūtas un bailes, varat viens otram palīdzēt, tāpēc jāsaprot, ka baiļu pārvarēšana ilgtermiņā var būt ilgāks process.

Ja tomēr bailes neizdodas pārvarēt un lidošana kļūst par ļaunāko murgu, iespējams, vērts apsvērt citādu ceļošanas veidu uz tuvākām valstīt. Kā padarīt komfortablākus šķietami grūtos un ilgos braucienus ar autobusu, lasi šeit.

Informācija apkopota no "Travel and Leisure" un "Calm Clinic".

Source info

Tūrismagids


Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Lasi vēl