Samazini uzņemto ogļhidrātu daudzumu

Liekie tauciņi uz vēdera: rīcības plāns apkārtmēra samazināšanai
Foto: Shutterstock

Galvenais ogļhidrātu uzdevums ir nodrošināt organismu ar enerģiju, un tieši ar ogļhidrātiem ir jāsaņem apmēram puse no visa dienā nepieciešamā enerģijas daudzuma. Vielmaiņas procesos tie sašķeļas un atbrīvo enerģiju. Atceries, ka arī cukuri ir ogļhidrāti!

Vidēji dienā pieaugušam cilvēkam ar uzturu būtu jāuzņem 280 – 300 grami ogļhidrātu, atkarībā no fiziskās slodzes un ķermeņa masas. Ja ogļhidrātus uzturā lieto vairāk nekā nepieciešams, tie nogulsnējas organismā kā tauku rezerves, un tieši tas jāņem vērā, cenšoties atbrīvoties no liekajiem tauciņiem uz vēdera un citām problēmzonām.

Turpmāk nepievērs skrupulozu uzmanību produktu kalorijām, bet gan olbaltumvielu, tauku un ogļhidrātu daudzumam tajos. Ja uzturā lietosi pārāk daudz vienkāršos ogļhidrātus saturošu produktu (medus, cukurs, konfektes, kūkas, smalkmaizītes, kā arī citi saldumi un balto miltu izstrādājumi), tad organisms tos izmantos ātrai enerģijas iegūšanai, bet atlikumu pārvērtīs tauku rezervēs.

Ar saliktajiem ogļhidrātiem bagāti produkti ir putraimi, pilngraudu maize, pilngraudu makaroni, gan dārzeņi (t.sk., kartupeļi), gan augļi. Saliktos ogļhidrātus organisms pārstrādā vairākas stundas, tie rada ilgstošu sāta sajūtu un ir pietiekams enerģijas avots. Tev ilgāk negribēsies ēst, taču atceries tos ēst no rītiem!

Pētījumos ir pierādīts, ka zems ogļhidrātu patēriņš korelē ar ātrāku un efektīvāku liekā svara zudumu, turklāt šāda diēta ievērojami paātrina lieko tauku mazināšanos tieši vēdera rajonā, kas uzlabo organisma vispārējo veselības stāvokli kopumā, min dietoloģe Ph.D Ērika Gēbela.

Source info

DELFI Viņa


Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Lasi vēl