14 paņēmieni stresa mazināšanai – kurš efektīvs un kurš nē?
Foto: Shutterstock

Stress mūsdienu straujajā dzīves ritmā ir viena no lielākajām sabiedrības problēmām. Tas var ļoti traucēt kā darbā, tā saskarsmē ar cilvēkiem, izsitot no līdzsvara visnepiemērotākajās situācijās, turklāt ilgtermiņā paaugstināts stresa līmenis ir cēlonis daudzām veselības problēmām. Jāsaprot, ka stress ir pilnīgi normāla parādība un atbrīvoties no tā pavisam un uz visiem laikiem nav iespējams. Taču laimīgi ir tie, kas iemācījušies ar stresu veiksmīgi tikt galā.

Tajā pašā laikā ir lērums nepiemērotu paņēmienu stresa mazināšanai, ko daudzi izmanto, pat nenojaušot, ka patiesībā tie stresu pat veicina. Lai tu nekāptu uz kāda no "grābekļiem", "Rutks" apkopoja populārus stresa mazināšanas paņēmienus un skaidroja, cik efektīvi tie ir.

Pastaigas svaigā gaisā

14 paņēmieni stresa mazināšanai – kurš efektīvs un kurš nē?
Foto: Shutterstock


Tas darbojas!

Saules gaismas ietekmē ādā notiek D vitamīna sintēze. Pētījumi liecina, ka, palielinoties šī vitamīna koncentrācijai asinīs, pieaug arī serotonīna jeb tā dēvētā laimes hormona līmenis organismā. Turklāt apkārtnes skati, smaržas un skaņas liek vismaz uz mirkli novērst uzmanību no savām raizēm, portālam "Health.com" teikusi Ketlīna Holla (Kathleen Hall), kura vada Stresa institūtu Atlantā (ASV).

Nekādi netiec ārā? Vašingtonas Universitātes veiktā pētījumā, kas publicēts izdevumā "Journal of Environmental Horticulture ", atklāts, ka, izvietojot darba vidē telpaugus, kas taču izdala skābekli, darbiniekiem pazeminās asinsspiediens. Tulkojums: viņi mazāk cieš no stresa.

Source info

rutks.lv


Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Lasi vēl