Foto: LETA

SIA "Narvesen Baltija" franšīzes ņēmējas SIA "Rinda" darbiniece pēc trauksmes signalizācijas atskanēšanas palūgusi klientiem tirdzniecības vietu pamest, aizslēgusi veikalu un arī pati izgājusi ārā, trešdien Zolitūdes traģēdijas krimināllietas tiesas sēdē liecināja "Narvesen Baltija" pārstāvis.

Viņš uzturēja pieteikto materiālā kaitējuma kompensāciju 24 412 eiro apmērā, ko veido veikala inventāram un precēm radītie zaudējumi. Uzņēmuma pārstāvis sacīja, ka veikalam bijis apakšnomas līgums ar veikalu "Maxima", bet par notikušo viņš uzzinājis no preses.

No viņa teiktā izriet, ka veikala pārdevēja rīkojusies atbilstoši, veikala telpas pēc signalizācijas noskanēšanas veikalu slēdzot un izejot ārā, taču guvusi traumas, atrodoties ārpusē. Jautāts, kādā veidā sieviete guvusi savainojumus, "Narvesen Baltija" pārstāvis skaidroja, ka pārdevēja nogruvuma brīdī atradusies ārpusē pie veikala centrālās ieejas, kur viņai no jumta uzkritusi atlūza.

Uzņēmuma pārstāvis skaidroja, ka no franšīzes ņēmēja saņemta informācija par trauksmes signāla darbību, un "Narvesen" pārstāvji atbildējuši, ka šajā situācijā jālūdz klientiem pamest veikala telpas, tas jāslēdz un arī darbiniecei jāpamet telpas un ārpus veikala jāgaida situācijas atrisinājums.

Savukārt SIA "Zoocentrs" pārstāve liecināja, ka veikala darbiniece veikalu pēc signalizācijas nostrādāšanas veikalu nav aizslēgusi, jo "skrēja ārā". Pēc nogruvuma atrastās preces veikals esot norakstījis, taču uz jautājumu, vai daļa no tām pēc nogruvuma tomēr nav bijusi realizējama, precīzi pārstāve atbildēt nevarēja. Viņa skaidroja, ka, iespējams, "kaut kas bija tālāk realizējams".

SIA "LD Stells" pārstāvis pieteica kaitējuma kompensāciju aptuveni 24 700 eiro apmērā. Uzņēmumam pieder veikals "Siberika", kas nodarbojas ar kosmētikas un saimniecības ķīmijas tirdzniecību.

Viņš tiesā skaidroja, ka no veikala darbiniekiem saņemta informācija par signalizācijas atskanēšanu. Veikala darbiniece no vadības saņēmusi informāciju, ka veikalu jāslēdz un jāiziet ārā no veikala. No viņa teiktā izriet, ka darbiniece to arī izdarījusi.

Vaicāts, vai šāda rīcība no darbinieces puses bijusi tikai nogruvuma dienā vai arī iepriekšējās reizēs, kad skanējis trauksmes signāls, uzņēmuma pārstāvis skaidroja, ka arī divas dienas iepriekš sieviete darījusi tāpat.

Nogruvuma brīdī veikals esot bijis aizslēgts un darbinieki gājuši izejas virzienā, taču cietušo pārstāve tiesā iebilda, ka veikals nogruvuma brīdī strādājis.

Veikala preces un iekārtas bijušas apdrošinātas, taču atlīdzība par nodarīto kaitējumu neesot saņemta, jo nav apdrošināti visi riski. Pati veikala darbiniece nogruvumā nav cietusi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!