Foto: DELFI, LETA, Publicitātes foto

"Pietura nav manā maršrutā, es neapstāšos", nosaka šoferis ar kartīti Nr8031. Viņa balss tembrā nolasāmas varas apziņas notis, kad mazs cilvēks uz brīdi var justies liels vīrs. Tikmēr pasažieri pa autobusa durvju logu vēro, kā attālinās no savas ierastās pieturvietas un domās jau piemēra vairākus kilometrus garo maršrutu atpakaļ ar kājām. Papildu neizpratni raisa fakts, ka pirms pus otra mēneša "Ērgļu" autobuss vēl šajā pieturvietā apstājās regulāri. Par ērmīgiem birokrātiem no Autotransporta direkcijas (ATD), vai "Liepājas Autobusu parka" (LAP) šoferu tikumiem, neizlaižot pieturās pasažierus, bija nācies dzirdēt jau agrāk, līdz par to klātienē pārliecinājās arī portāls "Delfi". Pieturā "Vecā skola", kurā bieži gaida pasažieri, šoferis Nr8031 vienkārši neapstājās. Bet viņa darba devējs LAP šo jauno kārtību pamatoja lakoniski: "izmaiņas no 1. marta ieviestas, apkopojot pasažieru vajadzības, lai atvieglotu pārvietošanās iespējas reģionā".

“Degvielas ripinātājs”?

“Tas ir bardaks pret lauku iedzīvotājiem, diez, kurš muļķis ir atbildīgs par šo lēmumu, kuri ierēdņi to visu ir izdomājuši?” portālam “Delfi” taujā kāda vietējā iedzīvotāja, kura strādā pagasta centrā un šo problēmu ikdienā jau novērojusi. “Ērgļu autobuss” esot kļuvis neprognozējams. “Jā, tā viņi tagad dara”, izkāpjot no busa kopā ar “Delfi” “atļautajā pieturā”, papildina cita kundze gados, kura bieži pārvietojas ar konkrēto autobusu un novērojusi, ka “ir šoferi, kuri tagad apstājas pieturās un izlaiž nabaga cilvēku, un tādi, kas nē”. Par to pēc nieka desmit minūtēm pārliecinās arī portāls “Delfi”, jo no pagasta centra tobrīd tieši maršrutā Ērgļi-Rīga braucošajam autobusa šoferim nav nekādu šķēršļu pasažierus nogādāt atpakaļ pieturā “Vecā skola”, protams, nopērkot biļeti un samaksājot vēl 75 centus par LAP sniegtajiem pakalpojumiem. Kur šāda jauna prakse radās, šoferis īsti neatbild, vien parausta plecus.

Patiesi, kurš valstī ir atbildīgs par šo jauno kārtību, kurš pieņēma un akceptēja lēmumus, ka ir autobusu pieturas ar pasažieriem tajās, bet autobuss var pabraukt garām neapstājoties, pat, ja tas ir vienīgais savienojums ar galvaspilsētu dienā? “Delfi” publicē pilnu “bardaka ainu”, kā arī apkopo aktuālās un vēl tikai iespējamās būtiskās izmaiņas reģionālajos autobusu pārvadājumos, kas skars daudzus simtus pasažieru.

“Pasažieru pārvadātājiem ir ļoti strikti un stingri līgumi ar ATD, lai varētu pieņemt izņēmumus un atkāpes, izlaistu cilvēkus pie katra pagrieziena, lielāka ceļa vai viensētas,” “Delfi” stāsta

Чтобы продолжить чтение, оформите абонемент.

Пожалуйста, подождите!

Мы подбираем для вас наиболее подходящее предложение подписки...

Loading...

Предложение о подписке не отображается? Пожалуйста, отключите блокировщик рекламы или перезагрузите страницу.
В случае вопросов пишите на konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!