Foto: Shutterstock

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) apkopojis jaunāko informāciju par politisko partiju un to apvienību deklarētajiem izdevumiem, kurus tie plāno tērēt priekšvēlēšanu aģitācijai pirms 8. jūnijā gaidāmajām Eiropas Parlamenta vēlēšanām. Partijas un to apvienības no 10. februāra, kad Latvijā sākās priekšvēlēšanu aģitācijas periods, līdz 10. maijam kopumā noslēgušas līgumus par limitētajiem aģitācijas izdevumiem kopsummā 1 549 575,63 eiro apmērā, portāls "Delfi" uzzināja birojā.

Priekšvēlēšanu aģitācijas periodā katram politiskajam spēkam noteikts finanšu līdzekļu limits, cik tas drīkst izlietot politiskās reklāmas izvietošanai, labdarībai, sponsorēšanai, pabalstiem un dāvinājumiem. Izdevumu limiti neattiecas uz izdevumiem par reklāmas izgatavošanu vai kampaņas plānošanu. Priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos iekļaujami gan partijas kopējie, gan deputātu kandidātu individuālie izdevumi.

Līdz šim visvairāk naudas iztērējusi "Zaļo un Zemnieku savienība" (ZZS), kas deklarējusi 284 313,63 eiro lielus tēriņus, šādi apsteidzot "Apvienoto sarakstu", kas iztērējuši 263 445,11 eiro.

Tālāk seko "Stabilitātei!" ar 194 775,26 eiro lieliem aģitācijas izdevumiem, bet viņiem uz papēžiem min "Latvija Pirmajā vietā", kam deklarēti 183 628,69 eiro tēriņos.

Pārējo partiju tēriņi ir šādi:

  • "Jaunā vienotība" – 131 450,03 eiro;

  • "Saskaņa" – 111 271,14 eiro;

  • "Nacionālā apvienība" – 90 776,37 eiro;

  • "Latvijas attīstībai" – 79 762,96 eiro;

  • Kustība "Par!" – 65 202,15 eiro;

  • "Suverēnā vara" – 59 696,43 eiro;

  • "Progresīvie" – 42 568,33 eiro;

  • "Jaunā konservatīvā partija" – 25 884,94 eiro;

  • "Tauta. Zeme. Valstiskums" – 16 485,67 eiro;

  • Apvienība "Jaunlatvieši" – 314,92 eiro.

Savukārt "Centra partija" un "Tautas varas spēks" nav deklarējuši nekādus izdevumus.

Katrs no 16 vēlēšanās pieteiktajiem deputātu kandidātu sarakstiem limitētajiem aģitācijas izdevumiem drīkst izlietot ne vairāk kā 635 317,44 eiro.

Vienlaikus KNAB atgādina, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā reklāmas pakalpojumu sniedzējiem un aģitācijas veicējiem ir obligāts pienākums par visiem noslēgtajiem reklāmas līgumiem informēt KNAB. Informācija par katrām noslēgtajām līgumsaistībām jāiesniedz KNAB triju dienu laikā pēc to noslēgšanas.

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!