Foto: DELFI
Pirms sešiem gadiem "Rīgas satiksme" kļuva par īpašnieci uzņēmumā "Degvielas apgāds" un tās saimniecībā nonāca arī naftas bāze Jūrmalā, kas pagājušajā gadā pārdota kādai ārzonā reģistrētai firmai, svētdien vēsta TV3 raidījums "Nekā personīga".

"Rīgas satiksmes" administratīvo resursu pārvaldības direktore Elīna Epalte –Drulle uzsvēra, ka "meitas kompānijai ir iespējas piesaistīt gan profesionāļus, gan veikt saimniecisko darbību", tomēr no nosauktajiem profesionāļiem vismaz "Degvielas apgādā" nebija ne vēsts. Tajā nebija strādnieku, bet bija trīs valdes un četri padomes locekļi – Rīgas domes deputāti, vai ar tiem saistīti cilvēki, norāda "Nekā Personīga".

Biznesa plāns paredzēja ne tikai nodrošināt uzņēmumu ar degvielu, bet arī pelnīt ar naftas rezervju glabāšanu. Tā kā nevienam nav bijusi pieredze, kā to darīt, 2007.gadā slēgts līgums ar SIA "Ovi" - tagad plaši zināmo naftas kontrabandā tiesāto "Ovi" valdes priekšsēdētāju Vladimiru Oderovu. Bizness pajuka, bet "Rīgas satiksme" bija pirkumā un naftas bāzē ieguldījusi vairāk nekā divus miljonus latu.

Neskatoties uz to, Rīgas mēra Nila Ušakova vadītā dome pagājušā gada sākumā nolēma saglabāt šo meitas kompāniju, un izstrādāt jaunu biznesa plānu. Taču maijā nekustamais īpašums ar tur esošo naftas bāzi klusi pārdots kādai Maltā reģistrētai ārzonas firmai par 1, 3 miljoniem , kaut dažas dienas vēlāk tā pati firma to ieķīlājusi par miljonu lielāku summu.

Rīgas domes opozīcijas deputāti uzskata, ka ar degvielas piegādi "Rīgas satiksme" var nodrošināt sevi pati, un tam nav nepieciešama atsevišķa meitas kompānija, kurai nav jārīko publiski iepirkumi. Pašvaldības uzņēmums apgalvo, ka konkursus rīko, jo citādi nevarot zināt, kam ir izdevīgākais piedāvājums. Rezultāts gan ir tāds, ka sabiedrībai nav iespēju pārliecināties, no kā un par cik Rīgas satiksme iepērk degvielu, kam gadā vidēji tērē 10 miljonus latu.

Pašlaik Rīgas satiksmei ir dalība četros uzņēmumos, "Rīgas starptautiskajā autoostā" pašvaldības uzņēmumam pieder 49,9% un tā darbojas sekmīgi. "Treknajos gados" bija plānota autoostas attīstība un vēl viens pārsēšanās punkts, tāpēc tika dibināts "Centra terminālis". Tomēr firma nav reāli strādājusi nevienu dienu. Kopuzņēmums ar frančiem, plaši zināmais e-talona ieviesējs, kritizēts daudz, ar to nemierā ir arī Ušakovs. Bet viņš neko "Rīgas kartē" mainīt negrasās, jo līguma laušanas gadījumā būtu jāmaksā 20 miljoni.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!