Foto: DELFI
Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) līdz šim nav saņemtas oficiālas sūdzības saistībā ar Latvijas nacionālās aviosabiedrības AS "Air Baltic Corporation" ("airBaltic") rīcību, bez jebkādiem paskaidrojumiem šonedēļ atceļot daļu plānoto reisu, atklāj PTAC pārstāve Ilze Žunde.

Kā jau ziņots, "airBaltic" pirmdien un otrdien atcēla 18 reisus uz un no Rīgas, neminot nekādu konkrētu iemeslu.

Žunde informēja, ka saistībā ar atceltajiem reisiem PTAC ir vērsies neliels patērētāju skaits un laikā no 12.septembra līdz šīs darbadienas beigām PTAC speciālisti bija snieguši astoņas telefoniskas konsultācijas. Cilvēki vaicājuši PTAC par savām tiesībām, kā arī iespējām atgūt naudu par biļetēm un saņemt kompensāciju.

Igaunijas mediji šodien vēstīja, ka Igaunijas Patērētāju aizsardzības pārvalde ieteikusi cilvēkiem neiegādāties biļetes "airBaltic" lidojumiem, ņemot vērā to, ka kompānija nesen atcēla vairākus reisus bez jebkādiem paskaidrojumiem, savukārt Latvijas profesionālo apdrošināšanas brokeru asociācija vērš patērētāju uzmanību uz to, ka atsevišķi pieejamie ceļojumu apdrošināšanas segumi neparedz kompensāciju, ja lidojums tiek atcelts aviosabiedrības komerciālu problēmu vai citu subjektīvu iemeslu dēļ, vai arī aviopārvadātāja maksātnespējas dēļ. Ar ceļojumu apdrošināšanu saistītie lidojuma reisu atcelšanas apdrošināšanas noteikumi var nesegt dažādus atcelšas vai aizkavēšanās iemeslus – kā dabas stihijas, vulkāna izvirdums un citi izņēmumi, kas noteikti apdrošināšanas noteikumos.

Žunde norādīja, ka Latvijas PTAC rīcībā nav oficiālas informācijas, kas būtu par pamatu izteikt aicinājumu patērētājiem, plānojot ceļot, apsvērt alternatīvas lidsabiedrības izvēli.

Igaunijas patērētāju sargi līdz 14.septembra pēcpusdienai nebija saņēmuši nevienu sūdzību par "airBaltic" darbību, taču pārvaldes preses sekretāre Kadri Kauksi norādīja, ka vairākas reizes cilvēki zvanījuši uz pārvaldes palīdzības tālruni un jautājuši, vai ir droši iegādāties šīs aviokompānijas biļetes.

"Kopumā patlaban riski saistībā ar "airBaltic" biļetēm ir lielāki nekā parasti, ņemot vērā pašreizējās problēmas ar aviokompānijas lidojumiem, par kurām ir plaši ziņots. Patērētāju aizsardzības pārvalde nevar aizliegt cilvēkiem iegādāties "airBaltic" lidojumu biļetes, taču mēs esam ieteikuši to nedarīt, ņemot vērā nesen atceltos reisus un kompānijas nevēlēšanos sniegt paskaidrojumus," sacīja Kauksi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!