Foto: F64
Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas paspārnē izveidotā darba grupa ceturtdien nespēja vienoties ne par to, vai tiešām nepieciešams aizliegt apmaksātu priekšvēlēšanu aģitācijas televīzijā un radio, ne par iespējamajiem risinājumiem šāda aizlieguma gadījumā.

Vairāki darba grupas locekļi bažījās, vai šāds reklāmas aizliegums tiešām nodrošinās visām partijām vienlīdzīgas iespējas paust savu viedokli, Savukārt plašsaziņas līdzekļu pārstāvji uzsvēra, ka šāds lēmums nopietni ietekmēšot mediju finansiālo stāvokli.

Tika arī norādīts, ka šāds ierobežojums palielinātu slēpto reklāmu un administratīvo resursu izmantošanu, kā arī būtu grūtāk izsekot partiju finanšu izlietojumam.

Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) priekšnieka vietnieks Alvis Vilks atzina - jo būs lielāki ierobežojumi, jo būs lielāki riski. Viņš rosināja nevis aģitāciju aizliegt, bet gan ierobežot katrai partijai pieejamo raidlaiku reklāmām.

Darba grupa apsvēra dažādus ierosinājumus - gan par sabiedriskā pasūtījuma palielināšanu un daļēju piešķiršanu komercmedijiem, gan par priekšvēlēšanu aģitācijas ierobežošanu dažādos termiņos pirms vēlēšanu dienas, tomēr atbalstīts nekas netika.

Ilgajās diskusijās izskanēja radikāli pretēji viedokļi, bija arī asumi un vairākas reizes savā starpā pamatīgi sakašķējās deputāte Lolita Čigāne (V) un deputāts Andrejs Elksniņš (SC).

Likumu "Par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms pašvaldību vēlēšanām" un likumu "Par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms Saeimas vēlēšanām" Saeima "atvēra" vēl pagājušajā gadā. Tomēr diskusiju gaitā tika nolemts sagatavot jaunu likumu, ar kura izstrādi pašlaik nodarbojas darba grupa, kas izveidota pie Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas.

Pašlaik koalīcijas deputāti jau nākuši klajā ar vairākiem radikāliem priekšlikumiem, arī ar ideju aizliegt apmaksātu priekšvēlēšanu reklāmu televīzijā un radio.

Kā ziņots, partijas "Vienotības" un nacionālās apvienības "Visu Latvijai!"-"Tēvzemei un brīvībai"/LNNK pārstāvji rosinājuši, ka priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu un reklāmu izvietošanu par maksu radio un televīzijā vajadzētu aizliegt.

Lai topošie tautas kalpi varētu vēlētājus pirms vēlēšanām iepazīstināt ar savu piedāvājumu, "Vienotība" rosina piešķirt tiesības viena nosaukuma deputātu kandidātu sarakstā esošajiem kandidātiem priekšvēlēšanu aģitācijai Latvijas Radio un Latvijas Televīzijā izmantot bez maksas ne vairāk kā 40 minūtes. Izskanējuši arī ierosinājumi šo laiku samazināt līdz 20 minūtēm, kā arī citi varianti.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!