Foto: DELFI Aculiecinieks
Vēlos dalīties domās par Vienības gatves rekonstrukcijas gaitu.

Minētās ielas rekonstrukciju solīja pabeigt līdz šā gada 31.oktobrim. Vēlāk gan paziņoja, ka "rekonstrukcija uz laiku aizkavējās, jo dažu iedzīvotāju sūdzību dēļ tika apturēta objekta būvatļauja -- Mārupes pagasta iedzīvotāji pieprasīja saglabāt tiešos pieslēgumus uz Vienības gatvi, bet līdz ar to ka gatve ir B kategorijas iela, šādu risinājumu nepieļauj valsts standarti".  Šī informācija būtiski atšķiras no paustas atbildē uz manu jautājumu RD Satiksmes Departamentam, kurā teikts, ka pašreiz būvatļauja ir apturēta, notiek objekta konservācijas darbi un līdz ar to objekta pabeigšanas termiņus nav iespējams prognozēt. Tai pašā atbildē tika sniegta informācija, ka tiek plānots uzstādīt luksoforu Ozolciema ielas krustojumā ar Vienības gatvi līdz šā gada novembra beigām.

Kārtējo reizi pastaigājos gar šo ielu sestdien, 1.decembrī. Čupa darbu vēl joprojām nav pabeigti. Dažas neizdarības, manuprāt, būtiski apdraud gājēju un vadītāju drošību.

- Joprojām nav uzstādīti luksofori Ozolciema ielas krustojumā ar Vienības gatvi. Ir uztaisītas pārejas, ir luksoforu balsti un pieslēguma vietas. Nav tikai pašu luksoforu.
- Rekonstruētajā ielas posmā nav nekāda horizontāla ceļa marķējuma. Tuvu krustojumam ar Ozolciema ielu ir palicis vecs marķējums, kas neatbilst ielas profilam pēc rekonstrukcijas.
- Nav uzstādīti jauni luksofori pie 27.trolejbusa gala pieturas. Ir uztaisītas pārejas, ir jaunu luksoforu balsti, bet darbojas joprojām veci luksofori. Te ir viena būtiska nianse: šie luksofori strādā uz pieprasījuma, lai šķērsot ielu jānospiež poga. Pašreiz veci luksofori atrodas neērtās vietās pie augstām apmalēm, savukārt, pie jaunizbūvētas pārejas apstājas mašīnas.

Tas viss nav patīkamas lietas, bet tomēr skaidrs, ka agri vai vēlu tās tiks pabeigtas. Gribētos zināt, protams, kad tas tiks paveikts; katrā ziņā, pēdējo divu-trīs nedēļu laikā būtiskā rosība šai ielā, diemžēl, nav manīta. Bet ir vēl nepatīkamākais brīdis: dažas lietas, kuras, acīmredzot, jau tika pabeigtas, un, galvenais, kā tās tika paveiktas.

Pieslēguma vietas Vienības gatvei no Rīgas puses

Konkrēti, Sērenes ielas pieslēgums un blakus tai esošās ielas pieslēgums. Nezinu, vai tas ir darbu veicošas firmas CP jaunizgudrojums, bet pēc rekonstrukcijas parādījās ceļa līmeņa starpība starp Vienības gatvi un pieslēguma ielām, kas pats par sevi izraisa izbrīnu. Bet, ja citās pieslēguma vietās līmeņa pārēja no pieslēguma ielas uz Vienības gatvi tika izbūvētā tieši uz Vienības gatves robežas kā slīpa betona-asfalta apmale, tad šais vietās tā pārēja tika izbūvēta dažus metrus dziļāk pieslēguma ielā, vienkārši atstājot asfalta seguma starpību(!) starp jauno un veco segumu. Kur līdz ar to krājas ūdens, un kas jau sāka brukt.

Tais pašās vietās līdz ar to ir ļoti augstas betona apmales ietves šķērsojuma vietās ar vietējām ielām. Labi vēl, ka vismaz tās apmales ir noapaļotas. Galīgi nav skaidrs, kāpēc tā, jo citas vietas rajonā (paldies par to!) pārtaisa, nodrošinot tieši slīpas un līdzenas pārejas vietas, kas būtiski atvieglo riteņbraucēju, gājēju ar ratiem un invalīdu pārvietošanos. Te -- jaunizbūvētajā ielas posmā -- taisa tā, ka vēlāk būs jāpārtaisa! Citās vietās šai ielā ietves šķērsojums ir uztaisīts ideāli!

27.trolejbusa gala pieturas līkuma līnija

Manuprāt, tas ir kronis visam. Parunādamies ar trolejbusa vadītāju, noskaidroju, ka viņš nemaz nav spējīgs piebraukt tuvāk par redzamo bildē attālumu apmalei, nesaskrāpējot trolejbusa virsbūvi! Tas nu jau ir kaut kāds ārprāts. Kā izkāpt cilvēkam ratiņkrēslā? Māmiņai ar ratiņiem? Vadītājs saka: "Varu palīdzēt pats, fiziski, bet tuvāk piebraukt nav iespējams, tāds nu ir izbūvēt līkums, trolejbusa gabarīti neļauj".

Rīgas domes Satiksmes departamenta komentārs:

Foto: DELFI Aculiecinieks

Kā iepriekš ziņots, šī gada 9. oktobrī minētā ielas posma rekonstrukcija tika apturēta, Mārupes iedzīvotāju iesniegtās sūdzības dēļ, uz kuras pamata ir apstrīdēta objekta būvatļauja. Ņemot vērā, ka Vienības gatve ir kopējā pilsētas satiksmes infrastruktūrā būtiska B kategorijas iela, Satiksmes departaments uzdeva projektētājam izstrādāt Vienības gatves konservācijas darbu projektu. Tikai 26. oktobrī konservēšanas projekts tika saskaņots un nekavējoties sākti darbi, kas turpināsies līdz 20.decembrim un atsāksies nākamā gada būvdarbu sezonā. Prognozēt, kad tiks pabeigti konservācijas darbi šobrīd nav iespējams.

- Luksofori Ozolciema ielā krustojumā ar Vienības gatvi un pie 27.trolejbusa galapunkta tiks uzstādīti vēl šogad;

- Horizontālais ceļa apzīmējums tiks uzklāts pēc asfaltbetona seguma virskārtas ieklāšanas. Šobrīd transporta kustība notiek pa asfaltbetona apakškārtu, jo virskārtu uzklāt nepieļauj nepiemērotie laika apstākļi. Asfaltēšanas darbiem nepieciešama vidēja gaisa temperatūra 10 grādu virs nulles. Ieklājot virskārtu, arī apmales būs nulles līmenī.

Jāņem vērā, ka šobrīd gan gājēju, gan transportlīdzekļu kustība tiek organizēta būvdarbu zonā, līdz ar to ir pieļaujamas gan bedres, gan peļķes, jo objektā turpinās būvniecības darbi. Objektā vēl veiks apgaismojuma, divu luksoforu objektu, apzaļumošanas, trolejbusu galapunkta izbūves darbus, kā arī tiks labiekārtotas sabiedriskā transporta pieturvietas. Ielai vēl nav ieklāta asfaltbetona virskārta un uzklāts ceļa horizontālais apzīmējums, kas atkarībā no laika apstākļiem, visticamāk, tiks izdarīts nākamajā gadā. Satiksme tiek organizēta ar ceļa zīmēm, nodrošinot drošu un brīvu satiksmes plūsmu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!