Foto: DELFI Aculiecinieks
Līdz eiro ieviešanai atlikuši nedaudz vairāk kā trīs mēneši, un, kā jau tas bija gaidāms, viss nenotiek gludi. "Delfi Aculiecinieka" lasītāji turpina iesūtīt reportāžas par pārpratumiem ar cenām. Atsevišķos gadījumos var saskatīt pat ļaunprātību.

Esiet vērīgi un pārbaudiet izdoto naudu!

Foto: DELFI Aculiecinieks

olympik2010kate™: "Līdz eiro ieviešanai atlikušas nedaudz vairāk kā 90 dienas, bet jau tagad ir uzmanīgi jāseko līdzi naudai, kādu jums izdod.

Nesen Centrāltirgū pirku augļus. Man nebija līdzi monētu, un es norēķinājos ar piecu latu naudaszīmi, bet, tā kā steidzos, nepārskaitīju izdoto. Atzīstu, tā bija mana kļūda, bet ne jau vienmēr ir iespēja pārbaudīt.

Jau mājās izdotajā naudā es konstatēju piecu centu monētu. Izrādījās, ka man tos izdeva 20 santīmu vietā. Monētām ir viens izmērs, un, ja neieskatās, tad nepamana krāpšanos. Sīkums, bet tik un tā nav patīkami."

Cenu paaugstina pat tualetē!

Foto: DELFI Aculiecinieks

"Lai gan izskanējuši solījumi, ka cenas netiks paaugstinātas, pašā Rīgas centrā - vietā, kur pulcējas vislielākā ļaužu, Centrālajā stacijā - pat par 25 procentiem ir paaugstināta cena par sabiedriskās tualetes apmeklējumu! No 15 santīmiem uz 20 santīmiem," raksta Nadežda.

Veikalnieku negodīgums it visur!

Aleksandrs: "Nav nemaz tālu jāmeklē... Ieejiet JYSK, kā es to izdarīju pirms pusotras nedēļas, Slokas ielā 161, "Maximā". Tur nevis vienkārši kaut kam paaugstinājuši cenas, tur visā veikalā zibēja dzeltenas cenu lapiņas! Bet mēs, būdami "Maximas" pastāvīgie klienti, protams, visas cenas šajā veikalā atceramies. Tur cenas paaugstināts VISĀM precēm, vienkārši VISĀM, un ne jau par vienu latu. Datora galds pirms mēneša maksāja 58 latus, tagad – 85 latus, un it kā pat ir akcija - var nopirkt par 69,99."

Anonīms lasītājs: "Nemanāmi kļuvis dārgāks piens mīkstajā iepakojumā "Superneto" – agrāk maksāja 0,44 latus, nedēļu bija atlaide, un tas maksāja 0,42 latus... Bet tagad uzlika cenu - 0,48 lati..."

Sergejs: "Rudenī braucu ar dīzeļvilcienu Saulkrastu virzienā. Pagājušajā gadā biļete līdz Lilastes stacijai maksāja 1,20 latus, bet šogad – 1,30, lai gan dīzeļdegviela tagad ir par diviem trim santīmiem lētāka nekā šādā periodā pagājušajā gadā. Uz ko pamatojoties, esam izgājuši no krīzes?

Vēl jūlijā lietuviešu ražotie mīkstie sieri "Brynza" un "Fetaki" lielveikalā "Prizma" Imantā maksāja 0,95 latus, bet 15. septembrī iepirkos un izbrīnījos – 1,05 latus. Kāpēc?!
Un tā visur - jebkuras preces vai pakalpojuma cena, salīdzinot ar gada sākumu, jau pieaugusi par 10-15 procentiem un vēl pieaugs par 5-10 procentiem. Bet pēc 2014. gada 1. janvāra pirmos trīs mēnešus visi ziņos, ka cenas praktiski nav augušas. Un "Baltijas tīģeris" atkal būs gatavs lēcienam!"

Svetlana: "Rakstu redakcijai, lai izstāstītu, ka "Cesvaines vājpiena biezpiena" cena "Maximas" veikalos paaugstinājusies par 18 procentiem, un tie nav ne viens, ne divi santīmi, tie ir veseli 14 santīmi par paciņu. Godīgi atzīšos, ka es sākumā neticēju savām acīm, kad ieraudzīju jauno cenu - 0,92 santīmi, nospriedu, ka droši vien cena bija 0,78 lati par paciņu, bet sirdī iezagās šaubas, izlēmu sameklēt čeku, un tas izgaiņāja visas šaubas. Par kādu godīgumu un pamatotību var runāt?!"

"Jau vasarā informējām, ka no piena pārstrādes uzņēmumiem un piegādātājiem saņēmām uzstājīgus pieprasījumus paaugstināt cenu piena produktiem. Iemesls cenu paaugstināšanai ir pašreizējā piena cena, kas ļoti strauji pieaug visā pasaulē, un tam ir liela ietekme uz piena cenu Eiropā – arī Latvijā. Latvijas tirgus ir atvērts visiem Eiropas Savienības ražotājiem, tādēļ zemnieki katru dienu saņem piedāvājumus pārdot pienu dārgāk lietuviešu, poļu, igauņu u.c. valstu piena pārstrādes uzņēmumiem. Vietējiem ražotājiem nav citu iespēju, kā konkurēt ar šiem citu valstu ražotājiem un pienu iepirkt dārgāk, lai tikai būtu, no kā ražot piena produktus. Pretējā gadījumā mēs varētu palikt bez vietējās produkcijas. Tādēļ ir pieaugušas mūsu iepirkuma cenas un automātiski arī cenas veikalu plauktos. "Maxima" uzcenojums piena produktiem nav palielināts," skaidro "Maxima Latvija" Zīmola un komunikāciju departamenta direktore Viktorija Gulbe.

Kļūstiet par DELFI Aculiecinieku! Sūtiet foto, video reportāžas vai savu viedokli par sabiedrībā aktuāliem notikumiem uzaculiecinieks@delfi.lv vai reģistrējieties un kļūstiet par DELFI Aculiecinieka autoru! Reģistrētie autori par publikācijām saņem DELFI dālderus, kurus iespējams apmainīt pret vērtīgām balvām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!