Foto: LETA

AS "Pasažieru vilciens" vadība Engures novada pašvaldībai nosūtījusi vēstuli, kurā noliedz plānu slēgt Smārdes un Milzkalnes stacijas Engures novadā, informē Engures novada pašvaldībā.

AS "Pasažieru vilciens" (PV) valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns nosūtījis pašvaldībai vēstuli, kurā noliedz LTV raidījumā "4.studija" izskanējušo informāciju par plānu slēgt Smārdes un Milzkalnes stacijas. Raidījums atsaucās uz Satiksmes ministriju (SM).

"PV informē, ka masu informācijas līdzekļos izskanējusī informācija par staciju Smārde un Milzkalne slēgšanu neatbilst patiesībai. Tā kā netika jautāts uzņēmuma viedoklis, PV nebija iespējas skaidrot radušos jautājumu," vēstulē skaidrojis Lubāns.

Viņš paudis, ka uzņēmuma nākotnes plānos ir uzlabot satiksmi starp Latvijas pilsētām un nodrošināt iespējami ērtu un ātru pasažieru pārvietošanos pa dzelzceļu.

"Mūsu uzdevums ir strādāt pie vilcienu satiksmes uzlabošanas atbilstoši pasažieru interesēm. Biļešu pārdošanas dati apliecina, ka reisi ar īsāku braukšanas laiku un mazāku pieturvietu skaitu ir ļoti pieprasīti, tādēļ iecerēts nākotnē papildināt ekspresvilcienu skaitu arī maršrutā Rīga-Tukums-Rīga," informēja PV vadītājs.

PV plānojot jaunus ekspresvilcienu reisus, sazināsies ar pašvaldībām, lai rastu optimālu risinājumu, kas atbilstu pašvaldību iedzīvotāju vajadzībām un PV iespējām, kā arī jebkuras izmaiņas vilcienu kustības grafikā tiks saskaņotas ar pasūtītāju VSIA "Autotransporta direkcija", skaidrojis Lubāns.

Kā iepriekš ziņojis LTV raidījums "4.studija", SM plāno slēgt Smārdes un Milzkalnes stacijas, kuras atrodas Engures novadā. Raidījuma aptaujātie vietējie iedzīvotāji uzskata, ka nenotiek rēķināšanās ar to, ka ikdienā ar vilcienu šīs stacijas izmanto daudzi pasažieri, kuri dodas uz darbu vai skolu.

"Runa ir par to, ka grib slēgt Smārdes un Milzkalnes stacijas, kas iet cauri Smārdes pagastam, Engures novadam. Mēs uzskatām, ka tā ir vienīgā dzīvības artērija, kas uztur šīs apdzīvotās vietas pie dzīvības, jo tā ir vienīgā iespēja bērniem aizbraukt uz skolām, cilvēkiem uz darbu," raidījumam "4.studija" stāstīja Engures novada domes priekšsēdētājs Gundars Važa.

SM izstrādājusi apjomīgu plānu, kā uzlabot Rīgas un Pierīgas reģionus, pieņemot mērus, kas šokē daudzus pagastus, kurus ar ārpilsētu savieno dzelzceļš.

"Šī ziņa mūs ļoti šokēja, jo mūsu izglītības iestāde ir atkarīga no dzelzceļa. Ir skolas darbinieki un arī bērni, kuri dzīvo dzelzceļa tuvumā un ikdienā izmanto dzelzceļu, jo stacija mums ir piecu minūšu gājienā no skolas, un tāpēc līdz šim tas ir bijis ļoti izdevīgi," raidījumam stāstīja Smārdes pamatskolas direktore Gunta Lāce.

"Nevar izdarīt tā, ka valstī paliek 30 apdzīvotas vietas un pārējās visas ir mirušas. Ja dzelzceļš iet cauri šai infrastruktūrai - mūsu teritorijai -, tad vienkārši šeit neapstāties manā skatījumā ir grēks. Te nekāpj iekšā viens, divi cilvēki dienā, tie ir 150-200 cilvēki," pauda Važa.

SM dzelzceļa departamenta direktora vietnieks Māris Riekstiņš raidījumam skaidrojis, ka 150 jau ir pietiekoši interesants braucēju apjoms, lai viņus vestu ar vilcienu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!