Foto: Valsts polcija

Ņemot vērā sabiedrības un Veselības ministrijas (VM) bažas par kampaņas "Neskrien kā traks" vizuālajiem materiāliem, Valsts policija (VP) tos koriģēs. Taču no saukļa, kas jau ir folklorizējies, gan neatteiksies, portālam "Delfi" pastāstīja VP pārstāve Līna Kaļķe.

Portāls "Delfi" jau ziņoja, ka, lai atgādinātu cilvēkiem par pārgalvīgas braukšanas cēloņiem un sekām, VP šonedēļ sāka informatīvo kampaņu "Neskrien kā traks".

Kampaņas vizuālie materiāli ātri vien izpelnījās sabiedrības un Veselības ministrijas (VM) kritiku.

Kampaņai, kuras vizuālajos materiālos saskatāmas atsauces uz tā dēvētajiem trako krekliem, tiek pārmesta garīgās veselības traucējumu stigmatizācija. Kampaņa asi tika nopelta tviterī, kā arī tai uzmanību pievērsa VM.

Kā portālam "Delfi" norādīja VP pārstāve Kaļķe, policija izprot bažas un ir ņēmusi vērā izskanējušo viedokli par to, ka līdzšinējo vizuālo materiālu kāds, iespējams, var uztvert kā aizvainojošu vai stereotipus veicinošu.

"Tomēr tāds pavisam noteikti nebija policijas mērķis un nodoms, sabiedrības veselība un drošība ir viena no policijas prioritātēm. Tāpēc, lai izslēgtu šādu interpretāciju un koncentrētos uz problemātiku ceļu satiksmē, Valsts policija ir gatava sadarboties un koriģēt kampaņas vizuālos materiālus," norādīja policijas pārstāve.

"Policija neatkāpjas no kampaņas koncepcijas un vizuālās identitātes kopumā – pārgalvīga braukšana ir traka, sevi un citus apdraudoša rīcība – valsts mēroga problēma, ko kopīgiem spēkiem nepieciešams risināt efektīvos veidos," turpināja Kaļķe.

Līdz ar to arī turpmāk policija izmantos radošo konceptu un saukli, kas jau pirms kampaņas sākuma bija zināms kā teiciens, kas ir folklorizējies sabiedrībā.

Pārgalvīga braukšana, īpaši, ja tas tiek darīts apzināti un sistemātiski, ir nopietna problēma, atzīmēja policijā.

Lai īstenotu kampaņu, tika veikts publisks iepirkums atbilstoši iepirkumu procedūrai. Kampaņu veido sabiedrisko attiecību aģentūra "P.R.A.E. sabiedriskās attiecības".

Kampaņas līguma summa ir 49 755,18 eiro (ieskaitot PVN) un tā tiek finansēta no Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja līdzekļiem. Kā uzsver policijā, līdzšinējais vizuālais materiāls ir tikai neliela daļa no paredzētajām kampaņas aktivitātēm, kas ilgs aptuveni trīs mēnešus.
Satiksmes drošības kampaņu "Neskrien kā traks!" organizē Valsts policija sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju, VSIA "Latvijas Valsts ceļi" un "Circle K Latvija".


Sadarbības partneri turpinās izmantot kampaņas vizuālos materiālus pēc tam, kad ieviesīsim tajos nepieciešamās izmaiņas, uzsvēra policijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!