Foto: Publicitātes foto

Valsts autoceļu tīklā atsākusies būvdarbu sezona – uz galvenajiem autoceļiem būvdarbi notiek trijos posmos, savukārt tiltu būvdarbi notiek uz viena reģionālā un četriem valsts vietējiem autoceļiem, portālu "Delfi" informēja VSIA "Latvijas Valsts ceļi" (LVC).

LVC aicina autovadītājus pievērst uzmanību izmaiņām satiksmes organizācijā.

Satiksmes ierobežojumi saistībā ar būvdarbiem uz valsts galvenajiem autoceļiem:

  • Vangažos uz Vidzemes šosejas (A2) virzienā uz Rīgu notiek prettrokšņu sienas būvdarbi un ieviests ātruma ierobežojums 50 km/h, platuma ierobežojums 3,25 m;
  • uz Daugavpils šosejas (A6) pēc tehnoloģiskā pārtraukuma turpinās posma pārbūve cauri Lielvārdei. Tur ieviesti divi luksoforu posmi, ātruma ierobežojums 50 km/h, posmu var izbraukt 20 minūtēs;
  • uz Daugavpils šosejas (A6) pie Pļaviņām notiek pārvada pār dzelzceļu remontdarbi. Tur ieviests viens luksoforu posms un braukšanas ātruma ierobežojums 30 un 70 km/h, platuma ierobežojums 3,5 m.

Uz reģionālā autoceļa Ilmāja–Priekule (P114) pie Krotes notiek Vārtājas tilta remontdarbi. Satiksmi regulē ar luksoforu, ātruma ierobežojums 30 km/h, platuma ierobežojums 3 m.

Tiltu būvdarbi uz vietējiem autoceļiem:

  • tilts pār Neriņu uz autoceļa Jaunmārupe–Skulte (V14), satiksmi tur organizē ar ceļazīmēm un vadstatņiem, ātruma ierobežojums 50 km/h;
  • tilts pār Sventi uz autoceļa Mežciems–Staļģene–Stūrīši (V1071). Tur satiksmi regulē ar ceļazīmēm un luksoforiem, ātruma ierobežojums 30 km/h, platuma – 3 m;
  • tilts pār Paurupi uz autoceļa Rucava–Pape (V1221), platuma ierobežojums 3 m;
  • tilts pār Stendi uz autoceļa Talsi–Remeši (V1406) Pastendē, satiksme tur slēgta un apbraucamais ceļš pa Ventspils šoseju (A10) un autoceļu Talsi–Stende–Kuldīga (P120). Jāplāno papildu laiks līdz pusstundai.

Valsts ceļu tīklā šogad būvdarbus plānots veikt 640 kilometros ceļu, visvairāk darbu notiks uz reģionālajiem autoceļiem, savukārt no tehnoloģijas viedokļa visplašāk tiks piemērota seguma atjaunošana. Plānots, ka šogad darbi noritēs uz 111 kilometriem valsts galveno autoceļu, 379 kilometriem valsts reģionālo un 149 kilometriem vietējo autoceļu, norāda LVC.

Pareiza un ilgtspējīga autoceļu uzturēšana nozīmē savlaicīgu seguma atjaunošanu – 6 līdz 12 gadus pēc tās uzklāšanas atkarībā no satiksmes intensitātes un pielietotās tehnoloģijas. Pēc šāda kalpošanas perioda ceļu virskārtā parādās nodiluma un "noguruma" pazīmes. Plaisas virskārtā ir mazas un tās var konstatēt tikai speciālisti. Ja autoceļa seguma virskārtu nenomaina, mazās plaisas kļūst lielākas, caur tām ūdens piekļūst ceļa apakšējām kārtām, un ceļš tiek pamatīgi bojāts un nākamais remonts būs jau stipri dārgāks. Posmos, kuri ir uzbūvēti ar ES līdzfinansējumu, šāda periodiska atjaunošana ir obligāta līguma prasība no finansētāja puses.

Paredzams, ka būvdarbu sezona valsts ceļu tīklā atsāksies aprīļa otrajā pusē, savukārt objektos, kur plānota seguma atjaunošana, darbus uzsāks maijā.

Valsts autoceļu pārbūve šogad plānota uz 132 kilometriem ceļu, asfaltbetona seguma atjaunošana – uz 395 km, grants seguma divkārtu virsmas apstrāde – uz 25 km, asfaltbetona vienkārtas virsmas apstrāde – uz 45 km un grants seguma atjaunošana – uz 43 km. Darbi plānoti arī uz 17 valsts tiltiem. Šajā būvdarbu sezonā tiks pabeigta 17 kilometru gara jauna valsts ceļa posma izbūve – rudenī plānots pabeigt Ķekavas apvedceļa būvniecību. Projekts tiek realizēts pēc publiskās un privātās partnerības (PPP) modeļa, un līgums paredz, ka šoruden ceļš tiek nodots lietošanā ceļa lietotājiem, norāda LVC.

Atsevišķos satiksmes drošības uzlabošanas projektos šogad plānots ieguldīt 7,9 miljonus eiro. Uzlabot satiksmes drošību iecerēts četros objektos Vidzemes, Zemgales un Rīgas reģionos. Tiks pārkārtoti un aprīkoti vairāki krustojumi un satiksmes mezgli. Stalbē pārbūvēs Valmieras šosejas (A3) un autoceļa Cēsis–Līvi (P14) krustojumu, izveidojot arī speciālu vietu gājējiem un apgaismojumu. Daugavpils šosejas (A6), reģionāla autoceļa Pļaviņas (Gostiņi)–Madona–Gulbene (P37) un vietējā autoceļa Apšusala–Vilkukrogs (V772) satiksmes mezglu pārbūvēs par rotācijas apli. Pārbūvēt plānots arī autoceļu Garkalne–Alauksts (P3) un Inčukalns–Ropaži–Ikšķile (P10) krustojumu, savukārt Vidzemes šosejas (A2) posmā no Rīgas robežas līdz Garkalnei veiks virkni satiksmes drošības uzlabojumu. Piecos valsts ceļu posmos plānots uzsākt gājēju un velosipēdistu infrastruktūras izbūvi.

Plānojot braucienus, LVC aicina ieskatīties remontdarbu kartē LVC mājaslapā, kur atzīmēti visi aktuālie satiksmes ierobežojumi uz valsts autoceļiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!