Japāna piektdien apstiprinājusi jaunas superātra dzelzceļa līnijas projektu, kas pasažieriem ļaus ceļu no Tokijas līdz Osakai veikt aptuveni stundas laikā ar pasaulē ātrākajiem vilcieniem, kas trauksies ar ātrumu 500 kilometru stundā.

Dzelzceļa kompānija "JR Tokai" dzelzceļa līniju vilcieniem, kas pārvietojas uz magnētiskā gaisa spilvena, plāno izbūvēt no Tokijas uz Japānas vidienes pilsētu Nagoju un tālāk uz Osaku Japānas rietumos. "JR Tokai" pārstāvis Kadzutaka Idzumi sacīja, ka projekta ietekmes uz vidi izpēti plānots sākt šā gada decembrī, lai celtniecības darbus varētu sākt 2014.

Pasaulē pirmā un pagaidām vienīgā dzelzceļa līnija, pa kuru vilcieni pārvietojas uz magnētiskā gaisa spilvena, tika atklāta 2002.gadā Ķīnas pilsētā Šanhajā. Šī līnija, pa kuru ātrvilcieni brauc ar ātrumu 430 kilometru stundā, savieno Pudunas lidostu ar Šanhajas centru, teikts kompānijas "Shanghai Maglev Transportation Development" interneta mājas lapā.

Izmēģinājumā, ko kompānija sarīkoja 2003.gadā Japānā netālu no Fudzi kalna, tika sasniegts pasaules ātruma rekords vilcieniem uz magnētiskā spilvena -- 581 kilometrs stundā.

Visātrākie ekspluatācijā esošie vilcieni Japānā šobrīd ir "Sanyo Shinkansen", kas tiek dēvēti par ložu vilcieniem un pārvietojas ar ātrumu 300 kilometru stundā.

"JR Tokai" cer jaunās superātrā dzelzceļa līnijas pirmo kārtu, kas Tokiju savienos ar Nagoju, pabeigt līdz 2027. gadam, bet posmam līdz Osakai jātiek uzbūvētam līdz 2025. gadam. Brauciens visā maršruta garumā, ko "Sanyo Shinkansen" vilcieni veic 145 minūtēs, tad prasīs tikai 67 minūtes.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!