Foto: Itar-Tass/Scanpix
Pēc Karēlijā notikušās lidmašīnas "Tu – 134" katastrofas, kurā gāja bojā 44 cilvēki, izskanējuši ierosinājumi – aizliegt konkretās modifikācijas laineru ekspluatāciju. To neatbalsta par transporta nozari atbildīgais valdības vadītāja vietnieks Sergejs Ivanovs, otrdien informē aģentūra "RIA Novosti".

"Var protams aizliegt lidojumus. Tas ir vieglākais risinājums. Tikai ar ko pēc tam lidot?"- žurnālistiem paziņojis Ivanovs.

Viņš norādījis, ka vairums Krievijas aviokompāniju nav spējīgas strauji nomainīt floti. Tās nespēj iegādāties pat lētāko pieejamo aizstājēju - Krievijā ražoto "Sukhoi SuperJet 100".

"Ja mums ir nīkulīgas aviokmpānijas ar dažām lidmašīnām, par ko es vienmēr runāju, tad kādas šeit var būt finanses," norādījis vicepremjers.

"Tu 134 A – 3", kas ir analogs pie Petrozavodskas pirmdien avarējušajam lainerim, atrodas 11 Krievijas lidsabiedrību flotē. Kopumā ekspluatācijā ir vēl 25 lidmašīnas.

"Tu 134" tika ražoti no 1965. gada līdz 1984. gadam. Pavisam tika izgatavotas 825 šādas lidmašīnas.

Kā ziņots, privātās aviosabiedrības "RusAir" lidmašīna ar 43 pasažieriem un deviņiem apkalpes locekļiem biezā miglā nogāzās uz autoceļa apmēram vienu kilometru no Besovecas lidostas skrejceļa pie Karēlijas galvaspilsētas Petrozavodskas ap pulksten 23.40 pēc vietējā laika (pulksten 22.40 pēc Latvijas laika). Tā bija izlidojusi no Maskavas Domodedovas lidostas.

Apstipināta 44 cilvēku nāve, viņu vidū ir septiņi bērni.

No astoņiem ievainotajiem septiņi ir ļoti smagā stāvoklī. Visi cietušie nogādāti reanimācijā slimnīcā ar traumām un apdegumiem. Piecus no cietušajiem otrdien ar lidmašīnu pārveda uz Maskavu.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!