Foto: AFP/Scanpix
Gaidot Lielbritānijas prinča Viljama un viņa sievas Ketrinas atvasi, Lielbritānijas karaliskā ģimene sadarbībā ar uzņēmējiem piedāvās visdažādākās piemiņas lietas - sākot ar mazuļu zābaciņiem karoga krāsās līdz pidžamām ar uzrakstu "Born to Rule" ("Dzimis, lai valdītu").

Finanšu analītiķi aprēķinājuši, ka Viljama un Keitas mazuļa devums Lielbritānijas ekonomikai būs aptuveni 240 miljoni sterliņu mārciņu (199 miljoni latu).

"Royal Collection Trust", kura ienākumi novirzīti karaliskās ģimenes piļu uzturēšanai, tirgos mazuļu pidžamas, kas līdzinās gvardu formām. Savukārt topošā vectēva prinča Čārlza firma "Highgrove" pārdos ar rokām darinātus bērnu apavus.

Tikmēr Keitas vecāki Kerola un Maikls Midltoni savā pasākumu rīkošanas uzņēmumā ieviesuši dažādus zīdaiņu produktus.

Mazumtirdzniecības pētniecības centra (CRR) direktors Džošua Bemfīlds aplēsis, ka mazuļa piedzimšana valsts ekonomikai dos 240 miljonus mārciņu.

"Tas ir brīnišķīgi, un tam nav nekādas negatīvās puses," viņš teica aģentūrai "Reuters". "Mazulis nāks pasaulē jūlijā, kad cilvēkiem ir vairāk brīva laika, un tas nozīmē papildu tēriņus."

"Liela interese ir arī otrpus Atlantijas okeānam. Jaunie karaliskās ģimenes locekļi ir ļoti mīlēti ASV, tāpēc ceram pārdot daudz suvenīru."

Gaidāmais mazulis neatkarīgi no dzimuma būs trešais rindā uz troni uzreiz pēc kroņprinča Čārlza un prinča Viljama.

Bemfīlds prognozēja, ka 4,8 miljoni cilvēku iztērēs 62 miljonus mārciņu (51 miljonu latu), lai nosvinētu karaliskās atvases nākšanu pasaulē, kā arī vēl 25 miljonus mārciņu (21 miljonu latu) notrieks ēdienā tematiskajās ballītēs. Aptuveni 156 miljoni mārciņu (129 miljoni latu) tiks iztērēti par suvenīriem - traukiem, rotaļlietām un grāmatām.

Bemfīlds uzskata, ka pēc bērniņa piedzimšanas palielināsies arī mazuļiem domāto produktu pārdošanas apjoms, jo briti centīsies viņu atdarināt. "Keitas efekts" tirgotājiem ir labi pazīstams - Kembridžas hercogienes valkātās masu patēriņa zīmolu kleitas no veikalu plauktiem pazūd zibenīgi. Melnbalts mētelis, kurā viņa pagājušonedēļ atklāja kruīza kuģi, tika izpārdots stundas laikā.

"Viens no svarīgākajiem faktoriem būs netieša reklāma," sacīja Bemfīlds. ""Keitas efekts" jau plosās modes pasaulē, taču tagad tas notiks arī ar mazuļa grabuļiem, pirmo trīsriteni un tamlīdzīgi."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!