Foto: AFP/Scanpix/LETA
Lielbritānijas dzelzceļa kompānijas ceturtdien paziņoja, ka atsakās no lēmuma izstāties no Eiropas sistēmām "Interrail" un "Eurail", kas ļauj lētāk pārvietoties vilcienā pa lielāko daļu Eiropas valstu.

Šajās sistēmās pirktās biļetes ir īpaši populāras jauniešu vidū Eiropas apceļošanai.

"Mēs ar prieku varam paziņoju pasažieriem, ka esam panākuši vienošanos un paliksim sistēmās "Interrail" un "Eurail"," paziņoja organizācija "Rail Delivery Group" (RDG), kas apvieno Lielbritānijas pasažieru un kravu pārvadājumu kompānijas.

RDG un kompānija "Eurail Group", kas pārstāv 35 Eiropas dzelzceļa kompānijas, trešdien paziņoja, ka RDG no 1.janvāra izbeigs partnerattiecības ar "Interrail" un "Eurail".

"Eurail Group" un RDG apsūdzēja viena otru par sadarbības izbeigšanu, taču abas uzsvēra, ka tas nav saistīts ar Lielbritānijas izstāšanos no Eiropas Savienības.

RDG ceturtdien paziņoja, ka "pēc spēcīgās reakcijas uz ziņām par mūsu aiziešanu" izlēmusi atsākt sarunas ar Nīderlandē bāzēto "Eurail Group" un uzsvēra, ka nekad nav gribējusi izstāties no "Interrail" un "Eurail" sistēmām.

Šajās sistēmās iegādātās biļetes "Global Pass" pašlaik aptver 31 Eiropas valsti. "Interrail" sistēma ir paredzēta ES pilsoņiem, bet "Eurail" - ceļotājiem no valstīm ārpus ES, piemēram, tūristiem no Āzijas vai Amerikas.

1972.gadā ieviestās "Interrail" biļetes bija sākotnēji domātas jauniešiem, bet tagad pieejamas visām vecuma grupām. Biļetes maksā no 20 līdz 400 eiro atkarībā no ceļojuma ilguma un cik valstis tiek apceļotas.

2018.gadā Lietuva kā pirmā no Baltijas valstīm pievienojās "Interrail" un "Eurail" tīklam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!