Rīgas kuģu būvētava ir noslēgusi sadarbības līgumu ar pasaulē lielāko sašķidrinātās gāzes kuģu un peldošo termināļu flotes īpašnieku "Exmar". Līgums paredz, ka Rīgas kuģu būvētava nodrošinās šim uzņēmumam piederošo kuģu remontu.

Pirmais kuģis-gāzvedējs "Brussels" jau patlaban tiek remontēts.

Kuģa ievešana dokā ir samērā sarežģīta – doka sagatavošana noris, ņemot vērā kuģa īpašnieka atsūtīto tehnisko informāciju. Proti, pēc rasējumu saņemšanas dokā tiek novietoti atbalsta bloki, kuru uzdevums ir noturēt kuģa līdzsvaru tā remonta laikā. Pēc tam doks tiek iegremdēts ūdenī tā, lai konkrētais kuģis tajā varētu iepeldēt. Kad kuģis dokā iepeldējis, doks paceļas uz augšu, lai kuģis atrastos virs ūdens, un var sākties tā remonts.

Rīgas kuģu būvētavā kuģu remontu nodrošina trīs peldošajos dokos. Lielākajā no tiem iespējams pacelt pat 30 000 tonnu smagu kuģi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!