"Serenade of the Seas" šogad Rīgas ostā viesojas jau ceturto reizi. Iepriekš kuģi neredzējām pilsētas centrā, jo tas tika tauvots pie "KS Terminal" piestātnes Krievu salā, kur dziļums un apgriešanās baseina izmēri ļāva pieņemt lielākus kruīza kuģus. Turpmāk šāda izmēra kuģus varēs apkalpot Rīgas centrā pie pasažieru termināļa piestātnēm.
Darbu gaitā pieejas kanāls Rīgas pasažieru termināla piestātnēm un šo piestātņu pieejas akvatorija tika attīrīta no sanesumiem, kā arī paplašināts kuģu apgriešanās baseins no 380 metru līdz 400 metru diametram. Iepirkuma procedūras rezultātā darbus veica uzņēmums "Rohde Nielsen AS". Kopumā no upes gultnes tika izsmelti 111 tūkstoši m3 grunts, kas tiks izmantota Kundziņsalā būvniecības darbu vajadzībām projekta "Satiksmes pārvads no Tvaika ielas uz Kundziņsalu" realizācijai.
Stāsta Rīgas brīvostas kapteinis Artūrs Brokovskis: "Protams, ka mēs vēlamies pēc iespējas vairāk kruīza kuģu uzņemt pie pasažieru termināļa piestātnēm Rīgas centrā. Tur ir pasažieru uzņemšanai atbilstoša infrastruktūra un arī tūristi neapšaubāmi ir apmierinātāki, ja var nokāpt no kuģa pašā pilsētas centrā. Līdz šim lielāku kuģu uzņemšanai pie Rīgas pasažieru termināļa traucēja gan neatbilstošs dziļums kuģošanas kanālā un piestātņu pieejas akvatorijā, bet galvenokārt kuģu apgriešanās baseina izmēri, kas garajiem kruīza kuģiem šajā vietā neļāva veikt apgriešanos."
Pirms apgriešanās baseina paplašināšanas tika veikts īpašs pētījums par maksimālo iespējamo apgriešanās baseina paplašināšanu, lai netiktu apdraudētas esošās Rīgas ostas hidrobūves – dambji un piestātnes. Pašreiz izveidotais apgriešanās baseins pie Vanšu tilta 400 metru diametrā ir maksimālais iespējamais.