Foto: Shutterstock
Trešdien, pulksten 15.00 tiešraidē iniciatīvas #LaiDzivoVisi ietvaros bija vērojama diskusija par to, kā krīzes apstākļos uzņēmumiem komnunicēt ar sabiedrību, kurā piedalījās "VUCA Communications" radošais direktors – Oskars Klauze, "Rietumu Radio" vadītājs – Dzintars Hmieļevskis, "OMD Latvia" stratēģijas direktore - Tija Ezeriņa un TELE2 zīmola vadītāja - Ilze Žukova.

Kā uzsver rīkotāji, bieži dzirdēts viedoklis, ka uzņēmējvidei pandēmija nodarīs vairāk posta nekā cilvēkiem. Patiesībā jebkura saimnieciskā lejupslīde cilvēkus skar vispirms. Darbavietas, karjeras, sabiedrisko pakalpojumu pieejamība, preču dažādība un iespējas gādāt par pārtikušām priekšdienām - šo visu papildina biedējoša jautājuma zīme.

Uzņēmumi vienmēr ir bijuši sabiedrības avangarda daļa. Deviņdesmitajos tie dzīvē ieviesa pāreju no plānveida ekonomikas uz brīvo tirgu, tie radīja un stiprināja nozares, ar kurām šobrīd lepojamies visi. Arī tagad apliecinājums, ka sabiedrība COVID19 ēnā nav nolaidusi rokas, visbiežāk meklējams tieši uzņēmumu enerģijā un idejās, kā pārstrukturēties, lai darbs neapstātos.

Un tieši komunikācija ir rīks, kas palīdz uzņēmumu plānus un degsmi nodot sabiedrībai.

"Komunikācija ar sabiedrību uzņēmumiem arī tagad ir nepieciešama vairāku iemeslu dēl. Pirmkārt, tieši šobrīd, kā jebkurā citā krīzē, tiek pārdalīti būtiskākie resursi, kas noteiks uzņēmuma vietu nozarē gadu desmitus uz priekšu - līderība ir viens no tiem. Otrkārt, uzņēmumi joprojām ir sabiedrības daļa, un to apņēmība atgūt zaudēto ir labā ziņa, ko gaidām mēs visi," uzsver "VUCA communications" radošais direktors Oskars Klauze.

Covid-19 krīze mainīja komunikācijas taktiku daudzos uzņēmumos. Taču tajā pašā laikā ārkārtas situācija pavēra arī jaunas iespējas.

Savukārt, Valmiermuižas alus darītavas saimnieks Aigars Ruņģis papildina: "Pateicoties atļaujai tirgot alu internetā, radījām tiešsaistes vietni tirgotava.valmiermuiza.lv. Esam pārliecināti, ka saturs ir karalis un mazam brūzim jāizceļas ar garšu izcilību, nevis skaļu reklāmu. Mūsu alus fani ir mūsu vēstnieki, iesakot mūsu garšas citiem."

Tēmas, ko uzņēmumu pārstāvji apspriedīs:
Vai, apgriežot reklāmas budžetu, uzņēmumi ir ieguvēji?
Solidaritāte kā risinājums, lai izkļūtu no pandēmijas radītās krīzes
Vai, atsakoties no reklāmām, zīmoli zaudē uzticību sabiedrībā?
Kā izdzīvot laikā, kad budžeti tiek samazināti?
Radoši risinājumi krīzes laikā

Sarunas moderators Ģirts Timrots.

Informatīvie atbalstītāji: Delfi.lv, AM Baltics, Media House, Rietumu Radio, Clear Channel.
Vairāk arī: https://www.facebook.com/LaiDzivoVisi/

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!