Foto: Shutterstock
“Ne no kā nav jābaidās. Ja gribi darīt, tad dari,” saka auto tūninga preču un pakalpojumu sniedzēja “ProTuning.com” saimnieks Andrejs Tkačenko. Šī pieeja viņam ar brāli ļāvusi radīt vienu no Latvijā pirmajiem un labāk zināmajiem profesionālajiem uzņēmumiem, kas piedāvā uzlabot automašīnu izskatu un veiktspēju.

Kad pirms aptuveni 15 gadiem ārēju apstākļu dēļ tika zaudēts Krievijas tirgus, Andrejs tūlīt meklēja, ar ko šos pārdošanas kanālus aizstāt. Šī iespēja izmēģināta "eBay" un citās tīmekļvietnēs. Šobrīd paralēli jau darbojas vairāki "ProTuning.com" veikali.

Bez "eBay" vairs nevarētu

"ProTuning.com" bāze ir Pārdaugavā. Te atrodas gan veikals, gan serviss. Uzņēmumā arī projektē un ražo unikālas tūninga detaļas, kā arī paši būvē automobiļus. Starp uzņēmuma radītajām detaļām sev kaut ko atradīs gan 90. gadu rumaku klasikas saimnieki, gan Latvijā uz vienas rokas pirkstiem saskaitāmo superauto īpašnieki.

"Odziņa", kas "ProTuning.com" piedāvājumā piesaista vairumu klientu, ir tieši detaļu unikalitāte. Liela daļa pārdošanā esošo ir pašu izstrādātas, kas nodrošina, ka tām nav alternatīvu piedāvātāju. Šo pievienoto vērtību, protams, novērtē arī aiz Latvijas robežām. Daļa klientu tepat tuvākajās kaimiņvalstīs un pa kādam arī tālāk "ProTuning.com" atrod paši, bet citviet pasaulē šejienes uzņēmuma piedāvājumu palīdz atklāt "eBay".

Pieredzējušā uzņēmuma klientu loks Baltijā ir apzināts un iekarots. Tiešā tirdzniecība un pakalpojumu sniegšana joprojām nodrošina lielāko daļu peļņas, tomēr "eBay" globālais tvēriens ļauj aizvien paplašināties. Tikai globālā tirgus plača pasūtījumu apkalpošanai "ProTuning.com" patlaban nodarbina astoņus cilvēkus – menedžerus un iepakotājus, atklāj Tkačenko. ""eBay" nav lielākais mūsu ienākumu avots, tomēr tas ir būtisks. Tiem, kas orientējas uz eksportu, šī ir īstā platforma," viņš stāsta.

Unikāls piedāvājums unikālai publikai

Tkačenko, vaicāts, vai uzņēmumam ir kāda "eBay" visvairāk pirkto produktu kategorija, uzsver, ka nav vienas visvairāk pirktās preces vai preču grupas. "Ir sezonas preces, un arī automašīnu detaļas var būt sezonas prece. Turklāt katrā pasaules malā ir citas populārākās automašīnas, un dažāds ir arī pieprasījums pēc to detaļām. Ar gadiem ir arī uzkrāta pieredze, kurās valstīs kāda veida preces ir vairāk pieprasītas. Pēc tā, ko klients mums raksta, mēs jau varam nojaust, no kuras valsts viņš ir," smejas uzņēmējs.

Unikālas produkcijas ražošana pašiem izrādījusies arī viena no veiksmes atslēgām pēdējos divus gadus. Kopumā interneta vidē pasūtījumu apjoms ir palielinājies. Tā kā "ProTuning.com" pašu ražotajai produkcijai identisku neviens cits nepiedāvā, klienti tomēr turpina pasūtīt sev interesējošo no Latvijas uzņēmēja, pat neskatoties uz dažkārt augstākām piegādes izmaksām.

"Statistika rāda, ka katru mēnesi "eBay" pasūtījumi pienāk no aptuveni 30 valstīm. Tomēr izteikti lielāko daļu preču sūtām uz Lielbritāniju, Franciju un Spāniju, kā arī ASV un Austrāliju." Laika gaitā, iepazīstot dažādus tirgus, nonākts pie slēdziena, ka katrā pasaules daļā tūninga preces izvēlas noteiktas sabiedrības grupas un katrai no tām ir savas vēlmes.

"Mums ir vairāki "eBay" veikali. Tas, kā tieši mēs uzrunājam katru klientu, ir komercnoslēpums, bet, ja kaut kas tiek piedāvāts vienā valstī, tā var nebūt piedāvājumā citā. Kopumā mums šobrīd visos "eBay" veikalos pārdošanā ir pāris tūkstošu preču," skaidro Tkačenko.

Vai vēlaties pievienoties "eBay" un pārdot savas automašīnu detaļas 142 miljoniem pircēju visā pasaulē? Iepazīstieties ar "eBay" atbalsta programmu autobūves nozares uzņēmumiem, kuri vēlas ienākt tirgū! Programma pašlaik ir bez maksas, un jūs saņemsiet konsultācijas un dažādas priekšrocības, lai pirmie soļi platformā būtu vieglāki. Piesakieties šeit!

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!