Foto: Publicitātes foto

Uzņēmumu attieksme pret sava transportlīdzekļu parka pārvaldību mainās. Uzņēmumi arvien vairāk fokusējas uz savu pakalpojumu kvalitātes nodrošināšanu un lielāko daļu savu operatīvo darbību, tostarp autoparka pārvaldību, nodod ārējiem partneriem. Šīs izmaiņas īpaši veicinājusi ekonomiskā nestabilitāte, kas ir padarījusi automašīnu abonēšanu par vēl pievilcīgāku iespēju uzņēmumiem.

Pēdējo četru gadu globālie notikumi – pandēmijas, karš, ražošanas ķēdes traucējumi, inflācija un EURIBOR kāpums – ir mainījuši veidu, kā daudzi no mums pieiet ne tikai savai ikdienai, bet arī uzņēmuma attīstībai. Viena no svarīgākajām mācībām, ko esam spējuši paņemt no šī perioda, ir tas, ka izdzīvo tikai tie, kuri spēj ātri pielāgoties situācijai un pieņemt savlaicīgus lēmumus.

Mainīgā ekonomiskā vide un patērētāju paradumi ir izraisījuši strauju abonēšanas biznesa modeļa attīstīšanos, ko var redzēt tādos tehnoloģiju un straumēšanas gigantos kā "Microsoft", "Netflix", "Spotify" un "Amazon". Patērētāji arvien vairāk pievēršas preču un pakalpojumu abonēšanai, jo tie piedāvā brīvību, elastību un iespēju efektīvāk plānot savas finanses.

Šajā kontekstā alternatīvo mobilitātes pakalpojumu, piemēram, automašīnu abonēšanas pakalpojumu, stiprās puses ir kļuvušas tikai skaidrākas. Pašreizējās tirgus pētnieku prognozes liecina, ka abonēšanas biznesa modeļu popularitāte turpinās pieaugt. Piemēram, saskaņā ar "Straits Research" 2023. gada pētījumu, tiek prognozēts, ka automašīnu abonēšanas tirgus Eiropā līdz 2031. gadam pieaugs par 32,9%.

Eksperti nodarbojas ar vienkāršām problēmām

Uzņēmuma autoparka uzturēšana ir dārga gan izmaksu, gan laika ziņā. Un mēs visi zinām, ka biznesā laiks ir nauda. Kādam uzņēmumā ir jārūpējas par apdrošināšanas nosacījumiem un obligāto apkopi, kā arī, lai riepas tiktu nomainītas laicīgi, nepieciešamības gadījumā jāmeklē autoserviss remontu veikšanai utt. Jo lielāks automašīnu skaits, jo vairāk resursu nepieciešams uzturēšanai un administrēšanai.

Veiksmīgi noorganizēti automašīnas remontdarbi tehnisko bojājumu dēļ vai pēc ceļu satiksmes negadījuma un operatīvi nodrošināta maiņas automašīna ir ne tikai patīkams, bet laiku ietaupošs autoparka pārvaldības elements, kurus mēs nodrošinām. Galu galā dažkārt nokavēts brauciens uz biznesa tikšanos var maksāt daudz vairāk nekā summa, kas ietaupīta uz remontdarbiem.

Tāpēc ir dabiski, ka mūsdienīgs uzņēmums, kas nevēlas tērēt savus resursus šīm lietām, meklē palīdzību pie ārpakalpojuma partneriem. Noņemot visas šīs rūpes no klientu pleciem, auto abonēšana ir risinājums, kas liek transportlīdzeklim strādāt uzņēmuma labā, nevis otrādi.

Fakts, ka arvien vairāk uzņēmumu nodod funkcijas ārpakalpojumu partneriem, liecina par vienu svarīgu lietu: mēs esam pārtraukuši censties būt profesionāļi un zinoši visās jomās. Mēs kļūstam rietumnieciskāki un saprotam, ka savas jomas profesionāļi ir vislabākais variants, lai parūpētos par vienu vai otru aspektu. Mēs sākam novērtēt kompetences, kas vajadzīgas, lai atrisinātu un optimizētu tos jautājumus, kas dažkārt šķiet ļoti ikdienišķi, bet ir nepieciešami pienākumu veikšanai. 

Kad vajadzīga skaidrība un vienkāršība

Mūsdienīgiem uzņēmumiem preču vai pakalpojumu abonēšana nodrošina finansiālu noteiktību un atvieglo iekšējos procesus. Mūsu klienti bieži izceļ šos aspektus kā vienu no galvenajiem iemesliem, lai pārietu no sava autoparka uz auto abonēšanu.

Abonēšanas princips ļauj efektīvi plānot savas finanses. Piemēram, abonējot "MyBee" auto par fiksētu ikmēneša maksu, jūs saņemat visu, kas nepieciešams, lai katru dienu to izmantotu – nav nekādu negaidītu remonta vai apkopes izmaksu. Nav jāuztraucas par amortizācijas izmaksām vai par to, kā atbrīvoties no automašīnas nākotnē.

Auto abonēšana ļauj izvairīties no zināma administratīvā sloga, jo saņemšanas process ir ļoti vienkāršs – jūs varat gan izvēlēties automašīnas, gan veikt maksājumu, izmantojot tiešsaistes vietni. Nekādi papīra līgumi vai ilgstošas administratīvās procedūras netraucē ikdienas darba gaitu.

Patiesībā mēs esam daudz elastīgāki pret saviem klientiem nekā finanšu iestādes. Tāpēc automašīnu abonēšana bieži vien ir vispieejamākais veids, kā jauniem un starptautiskiem uzņēmumiem ātri iegūt automašīnu.

Tiem, kuri nebaidās no nemitīgām pārmaiņām

Neprognozējamais laiks prasa elastību un ātrumu, kas ir viena no galvenajām šāda veida pakalpojumu priekšrocībām.

Lai gan ir kļuvis ierasts, ka uzņēmumiem ir ilgi jāgaida, lai iegādātos jaunas automašīnas, izmantojot abonēšana, uzņēmumi auto var saņemt jau tajā pašā dienā. Abonēto transportlīdzekli var mainīt no pilsētas SUV uz komerctransportu vai elektromobili, mainoties biznesa mobilitātes vajadzībām. Varat arī elastīgi izvēlēties abonēšanas termiņus no 6 mēnešiem līdz 5 gadiem un ērti pielāgot transportlīdzekļa abonementa ilgumu, pagarinot vai atceļot līgumu.

Sezonālie uzņēmumi, piemēram, kur automašīna nepieciešama tikai gada siltajos mēnešos, arī atrod īsto risinājumu "MyBee". Automašīnas abonements ļauj viņiem iegūt sava biznesa vadīšanai nepieciešamo transportlīdzekli bez ilgtermiņa saistībām, sarežģītiem līgumiem un tikai tad, kad tas patiešām ir nepieciešams.

Īsā atbilde ir: kāpēc uzņēmumi izvēlas automašīnu abonēšanu, nevis to iegādi? Jo mēs piedāvājam uzņēmumiem nepieciešamos transportlīdzekļus elastīgi, ātri un ērti. Ilgtermiņa automašīnu noma ļauj izmantot un pārvaldīt savus transportlīdzekļus daudz efektīvāk – bez sarežģītām saistībām un papildu uzturēšanas izmaksām. Uzskatu, ka, visus šos elementus saliekot kopā, automašīnu abonēšana bieži vien var būt visizdevīgākā alternatīva uzņēmuma autoparka pārvaldīšanai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!