Foto: Publicitātes foto
Pagājušajā gadā starptautiskais sūtījumu piegādes uzņēmums "Venipak" palielināja apgrozījumu Latvijā par 24%, kas ir augstākais rādītājs Baltijas valstīs. Līdztekus plāniem nostiprināt pozīcijas pie mums, Lietuvā un Igaunijā turpinās starptautiskā paplašināšanās. "Venipak" vadītājs Justs Šablinsks skaidro, kā uzņēmums saglabā līderpozīcijas un kādu vērtību tā pakalpojumi sniedz klientiem.

Pērn "Venipak" bija viens no 500 sekmīgākajiem uzņēmumiem Latvijā. Kas veicināja izrāvienu?

Es to nesauktu par izrāvienu. Tas ir ilga un mērķtiecīga darba rezultāts. Mūsu kolektīvs Latvijā jau ir izveidots un "uzņem apgriezienus". Galveno uzmanību veltām klientu apkalpošanas kvalitātes uzlabošanai un pagājušajā gadā pabeidzām arī pakomātu tīkla paplašināšanu. Sākām arī klientiem – organizācijām – piedāvāt visus tiem nepieciešamos augstas kvalitātes loģistikas pakalpojumus.

Vēl mums ir raksturīgi, ka Baltijas valstis uzskatām par vienotu iekšējo tirgu. Mums ir pilna infrastruktūra, un varam piegādāt sūtījumus 24 stundu laikā. Tā ir būtiska priekšrocība, salīdzinot ar konkurentiem. Darba gados esam ieguvuši starptautiskos klientus, kas ir palielinājuši "Venipak" apgrozījumu arī Latvijā. Tāpat mazo uzņēmumu skaits kļūst arvien kuplāks.

Pagājušajā gadā ieguldījāt lielus līdzekļus Latvijas infrastruktūras modernizācijā.

Jā, pērn mēs daudz uzmanības veltījām infrastruktūras paplašināšanai Latvijā. Kopumā ieguldījām 1,5 miljonus eiro modernā sūtījumu šķirošanas līnijā Mārupes terminālī. Pašlaik Latvijā darbojas divi termināļi. Tas garantē, ka pat visnoslogotākajā laikā strādājam efektīvi un klienti neizjūt neērtības.

Jāteic, "Venipak" efektivitātes celšana ir "mūsu asinīs", jo vienmēr gribam izdarīt labāk, ātrāk, efektīvāk, aizpildīt brīvās tirgus nišas, piedāvājot arvien jaunus pakalpojumus. Mēs rīkojamies ātri, un domāju, ka tas lielā mērā veicina arī panākumus.

Pērn pabeidzām arī bezkontakta pakomātu tīkla paplašināšanu Latvijā. Tagad jau ir 201 iekārta šeit un 251 Lietuvā. Šogad veidojam pakomātu tīklu Igaunijā. Piegāžu no durvīm līdz durvīm segmentā apkalpojam vairāk nekā 30% Latvijas tirgus, tāpēc tuvākajā laikā koncentrēsimies uz pakomātu popularizēšanu. Tas ir ne tikai efektīvs, bet arī videi draudzīgs preču saņemšanas veids.

Jūs nesen informējāt par e-komercijas pasūtījumu piegādes pakalpojuma jeb "e-fulfillment" izveidi Polijā. Vai ieguvēji būs arī Baltijas uzņēmumi?

Paplašināšanās uz ārzemju tirgiem pirmkārt un galvenokārt izpilda mūsu solījumu uzņēmējiem atvērt pasauli Baltijas kompānijām. Iekšzemes tirgū esam līderu vidū e-komercijas pasūtījumu piegādes segmentā: augošā klientu pieprasījuma dēļ jau vairākas reizes esam paplašinājuši noliktavas. Pakalpojuma izvēršana Polijā palīdzēs uzņēmumiem, kas tirgo preces gan šajā valstī, gan arī citviet Eiropā, uzlabot klientu apkalpošanu un ātrāk nogādāt preces pircējiem.

Lai gan Polijas e-komercijas pasūtījumu piegādes tirgū valda sīva konkurence un ir augstas kvalitātes prasības, mūsu pieredze Baltijā liecina, ka varam piedāvāt klientiem elastību, inovatīvus IT risinājumus un teicamu klientu apkalpošanu. Turklāt mūsu tīkls ļauj savienot Baltiju un Poliju, kas klientiem, kuri darbojas šajās valstīs, ievērojami atvieglo preču plūsmu pārvaldību pēc vienas pieturas aģentūras principa ar vienu pārzini.

Kāda ir jūsu prognoze tuvākajai nākotnei?

Līdzīgas problēmas kā pagājušajā gadā. Sabalansēsim ieņēmumu un izdevumu daļu. Mēs turpināsim uzlabot pakalpojumu kvalitāti un nostiprināt pozīcijas Baltijas valstīs. Esam iecerējuši vēl vairāk uzlabot IT un tehnoloģiju nodaļu, jo ilgtermiņā redzam "Venipak" ne tikai kā standarta sūtījumu piegādes uzņēmumu, kas nogādā pakas no punkta A uz punktu B. Mums ir lielākas ambīcijas, ko gribam realizēt.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!