Foto: Publicitātes foto
Interneta veikali pēdējos gados piedzīvojuši milzīgu izaugsmi, nodrošinot lielu preču plūsmu, kā arī piegādes uzņēmumu izaugsmi. Starptautiskā sūtījumu kompānija "Venipak" novērojusi, ka šajā jomā konkurē gan lieli, gan arī mazi tiešsaistes veikali, tāpēc, lai veiksmīgāk un kvalitatīvāk apkalpotu klientus, esam sagatavojuši piecus ieteikumus e-komercijas biznesam.

1. Izstrādā meklētājprogrammas optimizācijas (SEO) stratēģiju

Meklētājprogrammu optimizācija ir būtisks faktors, kas novietos izveidoto e-komercijas veikalu tieši potenciālo klientu acu priekšā un uzlabos tā redzamību meklētājā. Meklētājprogrammas optimizācija ir svarīga vietnes apmeklētāju skaita palielināšanai, tāpēc tīmekļvietnes pārvaldība ietver atslēgvārdu identificēšanu, pēc kuriem klients meklē sev nepieciešamo informāciju vai produktu. Lai gan atslēgvārdi ir svarīgi, galvenokārt tiem ir jābūt nepārprotamiem. Satura veidošana ar lielu atslēgvārdu daudzumu bez stratēģiska nolūka nebūs efektīva. Tas nozīmē, ka atslēgvārdi ir jāievieto pārdomāti, tādējādi palīdzot meklētājprogrammai un klientam saprast, kāds saturs ir konkrētajā vietnē. Internetveikala optimizācijai ir jāievieš atbilstoši atslēgvārdi URL, virsrakstā, pamattekstā, meta virsrakstos un meta aprakstos.

2. Izmanto tiešsaistes tērzētavu (čatu) ātrai un vieglai klientu apkalpošanai

Efektīvas un ātras klientu apkalpošanas nodrošināšana ir būtiska investīcija internetveikala pārvaldīšanā. Pašreiz pieejami arvien novatoriskāki veidi, kā sazināties ar klientiem, lai viņi justos sadzirdēti un problēmas tiktu operatīvi atrisinātas. Svarīgi būt viegli pieejamam atbalsta pakalpojumam. Izmantojot palīdzības dienesta programmatūru, ir iespēja veicināt klientu apmierinātību un pārdošanu, savā veikalā ievietojot tiešsaistes tērzētavu (čatu). To ieteicams izvietot gan interneta veikalu mājaslapās, gan arī sociālo tīklu profilos, kuros var gan norādīt laiku, cik ilgi jāgaida atbilde, gan arī apstiprināt ziņas saņemšanu.

Svarīgi apzināties, ka mūsdienās tieši saziņa ar saviem klientiem ir būtisks priekšnoteikums labai sadarbībai un pieredzei, tādēļ tērzētavas jeb čati palīdzēs ikdienas darbā.

3. Sūti e-pastu kā atgādinājumu par "pamesto grozu" internetveikalā

E-pasta mārketings ir izaugsmes atslēga un neaizstājama e-komercijas vietnes pārvaldības metode. Tas ļauj ilgtermiņā sasniegt plašāku auditoriju, veidot uzticību un mazināt to tiešsaistes lietotāju skaitu, kuri atstāj grozu pilnu bez pasūtījuma veikšanas. Ja kāds iziet no e-komercijas vietnes, neveicot pirkumu, ir iespēja lietotājam nosūtīt automātisku e-pasta ziņojumu kā atgādinājumu atgriezties savā grozā internetveikalā. Papildu bonusam nosūtiet atlaidi vai īpašu kodu, lai mudinātu potenciālo klientu pabeigt pirkumu.

4. Neignorē datus

Dati var radīt apjukumu, taču tos nevajadzētu ignorēt. Dati var palīdzēt saskatīt, kas darbojas efektīvi un kas ne. Tie var noteikt, kas ir jūsu mērķauditorija, kad cilvēkiem patīk iepirkties, kādi ir viņu iepirkšanās paradumi, kā viņi sasniedz jūsu vietni un kuri no produktiem ir visvairāk pārdotie. Mūsdienu e-komercijas platformas precīzi sniedz visu nepieciešamo ieskatu, lai novērtētu un uzlabotu internetveikalus un varētu veikt atbilstošus pielāgojumus. Izanalizējot datus par lietotāja vispārējām iepirkšanās tendencēm, kā arī to, kā lietotājs uzvedas vietnē, turpmāko lēmumu pieņemšana kļūst efektīvāka. Analītikas programma ļaus maksimāli izmantot datus, uzlabot savu e-komercijas veikalu un paredzēt nākotnes iepirkšanās tendences izvēlētajā nišā.

5. Izveido satura mārketinga stratēģiju

Sociālie tīkli ir spēcīgs instruments, lai sasniegtu jaunus klientus un izveidotu zīmola identitāti. Visiem kanāliem ir dažādas priekšrocības, taču vizuālie kanāli, piemēram, "Instagram" un "TikTok", ir kļuvuši arvien populārāki to cilvēku vidū, kas meklē jaunus produktus un zīmolus. Satura mārketinga stratēģijas izveide spēj ne tikai veidot zīmola identitāti un atpazīstamību, bet arī palielināt pārdošanas apjomu. Izplānojiet sociālo tīklu publikāciju grafiku un izveidojiet publikāciju iespējamo saturu un stāstus, kas ir būtiski klientiem. Nepārprotami, nepieciešama arī reaģēšana un aktīva iesaiste sociālajos tīklos, lai varētu redzēt, kas darbojas efektīvi un kas ne.

"Venipak" iesaka arī lielu uzmanību pievērst sadarbības partneriem, kuri preces piegādā klientam, jo tieši saņemšanas brīdis ir būtisks – vai tas notiek ar kurjera starpniecību, pakomātā vai arī saņemšanas punktā – arī šis noslēdzošais cikls veido pircēja pieredzi un attieksmi pret interneta veikalu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!