Foto: Publicitātes foto

Jau labu laiku personāla trūkums ir nopietna problēma pakalpojumu nozarē. Garās rindas un darbinieku stress neiepriecina ne klientus, ne darba devējus. Tas ir labs iemesls, lai pievienotu jaunu pašapkalpošanās kasi.

No maija CompuCash pašapkalpošanās kases sistēmas ir pieejamas uz prāmjiem, kas kursē uz Sāremā. Jau no pirmajām lietošanas nedēļām bija acīmredzams, ka rindas kļūst jūtami īsākas un klienti vairāk laika var pavadīt ēdiena baudīšanai vai interesantas grāmatas lasīšanai, nevis stāvēšanai rindā. Ar skaidru naudu joprojām var norēķināties pie kasieres - tā katrs var izdarīt sev piemērotu izvēli norēķiniem.

Kas ir pašapkalpošanās kase?

  • Skārienjutīga ekrāna risinājums, kurā klients par pirkumiem var norēķināties pats.

  • Par pirkumiem var norēķināties ar bankas karti vai virtuālajām maksājuma kartēm.

  • Pašapkalpošanās kases runā klientu valodā – šobrīd lietotāja interfeiss ir pieejams latviešu, angļu, krievu un igauņu valodās.

  • Pašapkalpošanās kase ir piemērota pakalpojumu sniedzējiem, kuriem mēdz būt rindas sastrēguma stundās – piem. pusdienu vietas, izklaides centri u.tml.

  • Pašapkalpošanās tirdzniecības vietā var pārdot ne tikai preces, kas tiek pārdotas gabalos kā biļetes, bet arī preces pēc svara.

  • Restorānu gadījumā risinājumu iespējams savienot ar galdiņu numuriem – tas ļauj zināt, kuram galdiņam pasniegt ēdienu.

  • Muzeja u.tml. gadījumā klients var iegādāties digitālu biļeti tiešsaistē un ar šo pašu biļeti, to noskenējot, iekļūt muzejā.

  • Darbinieki izpārdošanas preču nosaukumus un cenas var ātri un ērti mainīt, pievienojot tos pašapkalpošanās kases izvēlnē, kā arī pievienot preces ar atlaidēm, organizēt akcijas.

  • CompuCash var integrēt ar Jūsu grāmatvedības programmatūru, kas ietaupa vēl vairāk laika un samazina cilvēcisku kļūdu iespējamību.

Foto: Publicitātes foto

Papildus ēdnīcām uz prāmjiem pašapkalpošanās risinājums tiek izmantots arī kā papildinājums NoonBox ēdnīcās jaunajā teikā. Pilns pašapkalpošanās risinājums tiek izmantots 24/7 sporta klubos un LMT biroja ēkā.

Izvērtējot pašapkalpošanās kases, galvenokārt rodas trīs jautājumi:

Pārdevējiem ir jautājums, vai viņi vairs būs vajadzīgi? Atbilde - protams! Viņi aiztaupa sev rutīnas darba laiku, iegūstot to no klientiem, kuri paši sevi apkalpo, lai veiktu uzdevumus, kuriem nepieciešams vairāk domāšanas darba un radošuma. Tas var arī nozīmēt to, ka, pateicoties pašapkalpošanās kasēm, ir iespējams maksāt labākas algas pārdevējiem.

Uzņēmējam var rasties jautājums, vai es varu uzticēties visiem klientiem un cik lielā mērā pieaugs zagšana, izmantojot pašapkalpošanās kases? Kā stāsta Heli Hansen no Plus kafejnīcām, zādzības dzīvē notiek gaužām reti un bez papildus video novērošanas periodiski var veikt arī pārbaudes.

Pēdējais jautājums ir par lietošanas draudzīgumu - vai visi cilvēki tiks galā ar pašapkalpošanās risinājumu? Līdzšinējā pieredze liecina, ka visu vecumu klienti tiek galā vienlīdz labi un vienīgais, ko pašapkalpošanās līdz šim neļauj, ir norēķināties skaidrā naudā. Labs pašapkalpošanās risinājums ir viegli saprotams no pirmās reizes un prasa minimālu pieskārienu skaitu. Iespēja izmantot pašapkalpošanās kasi klienta valodā padara procesu vēl raitāku – ne visi Jūsu apkalpojošie darbinieki brīvi runā piecās valodās: latviešu, krievu, angļu, igauņu un lietuviešu.

Foto: Publicitātes foto

Ko uzņēmējs iegūtu no pašapkalpošanās kases?

  • Ietaupījums uz personāla izmaksām - bez personāla nav iespējams iztikt, jo preces ir jānovieto plauktos un joprojām rodas nepieciešamība pēc darbinieka, kas reizēm palīdzētu klientam. Tomēr lauvas tiesu apkalpošanas darba veic paši klienti, izmantojot pašapkalpošanās kases. Jūs varat atļauties maksāt saviem darbiniekiem konkurētspējīgāku atalgojumu, uzturēt saprātīgu darba laiku un samazināt aizejošo darbinieku skaitu.

  • Īsākas rindas sastrēguma stundās ļaus apkalpot vairāk klientu, tādējādi palielinot Jūsu apgrozījumu, jo pie Jums paliek cilvēki, kuri garās rindas dēļ būtu devušies prom pie konkurenta.

  • Telpas ietaupījums - varat novietot pašapkalpošanās kasi kā nelielu stendu iekšpusē vai ārpusē vai arī integrēt to sienā, kā tas tiek darīts bankomātu gadījumā.

  • Klientu apmierinātības pieaugums - nevienam nepatīk stāvēt rindā vai apkalpot niķīgus klientus, kuri ir noguruši no stāvēšanas - tas ir papildu stress Jūsu pārdevējiem, kas bieži vien var izraisīt sliktu apkalpošanu un negatīvu pieredzi klientiem. Vienkārša un saprotama pašapkalpošanās kase uzlabo pakalpojumu kvalitāti.

  • POS sistēmas integrēšana ar Jūsu grāmatvedības risinājumu palīdz samazināt cilvēku kļūdas iespējamību un padarīt efektīvāku pārvaldību.

Kādu pašapkalpošanās kases risinājumu izvēlēties?

"CompuCash" POS sistēma jau vairākus gadus ir līderis Baltijas valstu tirgū, pateicoties plašajām integrācijas iespējām, lieliskajām noliktavas pārvaldības funkcijām, kā arī 24/7 tehniskajam atbalstam. Turklāt tieši šobrīd ir iespējams pieteikties 100% līdzfinansējumam, lai uzlabotu jūsu izņēmuma digitalizācīju ar kases sistēmas palīdzību.

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!