Uģis Začs: Karantīnas klātesamība palielinājusi pārtikas produktu iegādi tiešsaistē par 233% – kas mūs sagaida turpmāk?
Foto: Privātais arhīvs
Covid-19 pandēmija ir radījusi būtiskas izmaiņas ne tikai Latvijas vai Baltijas, bet arī globālajos tirgos. Tad, kad Latvijā, tāpat kā visās Baltijas valstīs pavasarī tika ieviesti visstriktākie piesardzības pasākumi un lielākā daļa iedzīvotāju sāka strādāt attālināti, cenšoties ievērot valstī noteiktās drošības normas, mainījās arī paradumi, kādā veidā tiek tērēta nauda.

Viena no vietām, kurā ikdienā ir vērojams liels cilvēku apgrozījums, ir mazumtirdzniecības veikali. Lai mazinātu drūzmēšanos, veikali un ēdiena piegādes pakalpojumu sniedzēji sāka piedāvāt cilvēkiem iepirkties attālināti. Pēc starptautiskā tirgus pētījumu kompānijas "Nielsen" datiem, Baltijas valstu iedzīvotāju uzvedība, salīdzinot ar pirms Covid-19 laiku un Covid-19 laikā, tik tiešām ir mainījusies.

Piemēram, pirms Covid-19 laikā, marta mēnesī tikai 3% Latvijas iedzīvotāju iegādājās pārtikas produktus tiešsaistē, bet jau aprīlī tie bija 10%, tātad iespaidīgs 233% pieaugums. Līdzīgi arī Lietuvā, kur martā 5% iedzīvotāju iegādājās pārtikas produktus tiešsaistē, bet Covd-19 ietekmē piedzīvoja ievērojamu lēcienu uz 25%, līdz ar to arī redzam 400% pieaugumu tiešsaistes pircēju vidū. Arī Igaunija, kas parasti nedaudz apsteidz pārējās Baltijas valstis ar digitālajiem risinājumiem, piedzīvoja ievērojamu lēcienu – no 4% uz 12%, ar vērā ņemamo 200% pieaugumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!