Delfi foto misc. - 81060
Foto: Privātais arhīvs
Publiskajā telpā nereti izskan dažādi viedokļi par izglītības kvalitāti Latvijā, tostarp, ka mūsu valstī izglītība nav kvalitatīva vai atbilstoša 21. gs. tendencēm. Tie ir viedokļi, bet fakti liecina, ka Latvijas skolu un augstskolu absolventi turpina studijas ārvalstīs un dara to sekmīgi, tātad Latvijā iegūtā izglītība ir starptautiski konkurētspējīga. Protams, ir arī aspekti, kurus nepieciešams pilnveidot, un šeit būtiska loma ir ne tikai augstskolām, bet visām iesaistītajām pusēm – politikas veidotājiem, mācībspēkiem un, protams, arī studentiem.

Izglītība kā nozare ir atkarīga no daudzām iesaistītajām pusēm. Kvalitāte nav atkarīga tikai augstskolas, pasniedzēja vai valsts, bet gan no tā, cik lielā mērā katra puse iesaistās un cik atbildīgi pilda savus pienākumus. Protams, katrai pusei ir savs iesaistes īpatsvars. Runājot par izglītības kvalitāti, ir būtiski nekultivēt uzskatu, ka viss ir slikti, jo tādejādi mēs paši graujam nozares prestižu. Nenoliedzami, ir aspekti, kurus nepieciešams pilnveidot, piemēram, zinātniskās darbības attīstība vai starptautiskās atpazīstamības uzlabošana, kā arī sadarbība un komunikācija starp visām iesaistītajām pusēm.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!