Foto: Publicitātes foto

Kompānija "Ford" prezentējusi jaunās, jau piektās paaudzes "Mondeo" modeli. Tomēr Eiropas tirgum tas ies secen, jo ražots un piedāvāts tas tiks vairs tikai Ķīnā. Tādējādi "Ford" pielicis punktu "Mondeo" modeļa 30 gadus ilgajai vēsturei Eiropā, jo līdzšinējās paaudzes modelis no ražošanas līnijas tiks noņemts šī gada laikā.

Jauno "Ford Mondeo" amerikāņi izstrādājuši sadarbībā ar autoražotāja Ķīnas zinātniski tehnisko centru. Automobilis būs pieejams ar divlitrīgu benzīna turbomotoru un tas tiks ražots Ķīnas kopuzņēmumā "Changan-Ford". Ārpus Ķīnas – ne tikai Eiropai, bet arī Amerikas Savienotajām Valstīm – piektās paaudzes "Ford Mondeo" netiks piedāvāts.

Jaunais modelis ir ievērojami lielāks par līdzšinējo "Mondeo" – tas ir par sešiem centimetriem garāks un par 10 centimetriem garāku riteņu bāzi. Automobiļa dizains ieturēts Ķīnā pieejamā "Ford Evos" liftbeka stilā.

"Ford Mondeo" vēstures noslēgšanu ASV un Eiropā autoražotājs skaidro ar zemo pieprasījumu pēc tradicionālās konfigurācijas virsbūvēm, tā vietā klienti priekšroku mūsdienās dodot krosoveriem un apvidus automobiļiem.

"Ford Mondeo" vēsture aizsākās 1992. gadā, markas piedāvājumā aizstājot 80. gadu "Sierra" modeli, kas bija populārs arī Latvijas lietoto automobiļu tirgū pēc neatkarības atgūšanas. "Ford Mondeo" tika piedāvāts kā sedans, piecdurvju liftbeks un universālis. Eiropas tirgum "Ford Mondeo" tika ražots rūpnīcā Beļģijā.

Līdzšinējais "Ford Mondeo", kas vēl pēdējo gadu ir nopērkams Eiropā, debitēja 2012. gadā, bet tirdzniecībā nonāca 2014. gada beigās un tostarp "Latvijas Gada auto 2015" konkursā izcīnīja galveno titulu. Tas tiek ražots "Ford" rūpnīcā Valensijā, Spānijā. Arī ceturtajā paaudzē tas bija pieejams kā sedans, piecdurvju liftbeks un universālis. Šobrīd Latvijā jaunu "Ford Mondeo" var iegādāties par cenu no 26 tūkstošiem eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!