Šī auto reklāmās savulaik filmējies pat Roberts De Niro un šis modelis pirmajā paaudzē pārdots vairāk nekā 350 000 eksemplāru, tādējādi ir uzskatāms par trešo vislabāk pārdoto "Kia" markas automobili Eiropā. Runa ir par jaunākās paaudzes "Kia Niro", kas tagad nonācis arī Latvijas tirgū.

Ar šo elektrificēto krosoveru studijas "RJ76 Films" raidījums "Tavs Auto TV" ceļā devies kopā ar cilvēku, kurš jau labu laiku biznesmeņa uzvalku nomainījis pret ģitāru, mikrofonu un skatuvi. Arnis Veisbārdis ir grupas jeb "ekoloģiskās mūzikas" orķestra "Ducele" līderis, bet senāk darbojies gan mūzikas mārketingā, gan bijis dažādu rūpnīcu direktors un attīstījis daudzus tirdzniecības centrus Latvijā. Šoruden ar "Ducele" biedriem devies grupas piecgades pastāvēšanas koncerttūrē "Monika".

Jaunais "Kia Niro" tika radīts, ja tā var izteikties, no baltas lapas, izmantojot "Kia" trešās paaudzes "K" platformu, kas jau no paša sākuma tika izstrādāta, lai atbalstītu elektrificētas spēka piedziņas, kā arī nodrošinātu augstu noturību pret virsbūves vērpi. Tas arī palīdz maksimāli uzlabot auto gaitu un stabilitāti pagriezienos.

"Kia Niro" pircējiem tagad ir pieejams ar trim atšķirīgām spēka iekārtām – divu veidu hibrīdiem (141 ZS jaudīgo HEV un 183 ZS "plug-in" PHEV), kas darbojas, par pamatu ņemot 1,6 litru benzīna dzinēju apvienojumā ar elektromotoru, kā arī simtprocentīgi elektriskais "Niro EV", kurš ar pilnu uzlādi spēj veikt līdz pat 460 km. Savukārt iepriekšminētais "plug-in" hibrīds elektriskajā režīmā spēj pievarēt aptuveni 65 km.

"Niro" ticis arī pie jaunas piekares un uzlabota stūres mehānisma. Priekšējai riteņu asij izmantotas MacPherson tipa statnes, savukārt aizmugurē – daudzsviru neatkarīgā piekare. Un šīs izmaņas ir padarījušas šo kompakto krosoveru krietni atsaucīgāku un sportiskāku. Tāpat uzlabota trokšņu izolācija auto salonā, pateicoties biezākam izolācijas slānim.

Jaunā "Niro" priekšpusē redzami "Kia" raksturīgie "Tiger Face" jeb tīģera vaibsti, kas tagad sniedzas līdz priekšējiem spārniem. Bet aizmugurē izceļas bumeranga formas LED lukturi un difuzori nav tikai skata pēc, bet pilda funkciju, lai uzlabotu auto aerodinamiku.

Salonā auto ir gana ietilpīgs, un interesanti, ka, lai palielinātu vietu aizmugurējo pasažieru kājām, priekšējo sēdekļu karkasa biezums ir samazināts par trim centimetriem – tas ir faktiski par 30%. Vienlaikus aizmugurē sēdošajiem pieejami USB-C lādēšanas porti, kas iemontēti priekšējos sēdekļos.

"Kia Niro" ir kļuvis krietni modernāks – gan salonā, gan tehniski. Vai tas palīdzēs turpināt veiksmes stāstu un iekarot jaunas auditorijas? To rādīs laiks.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!