Foto: Publicitātes foto

Portāla "Delfi" lasītājas Ilzes mamma saskārusies ar nepatīkamu pārsteigumu mirklī, kad ieradusies lidostā "Rīga", lai ar "airBaltic" reisu nokļūtu Stokholmā, kur – pēc astoņu stundu gaidīšanas – viņa pārsēstos reisā uz Reikjaviku. Kundze gados "palikusi aiz strīpas", un lidojums viņai atteikts, jo lidmašīnā vairs nav bijis vietu.

"Tātad, ja jums ir plāns aizlidot, piemēram, uz koncertu Stokholmā, doties ceļojumā ar kruīza kuģi ap Vidusjūru, lidot tālāk ar kādu citu aviokompāniju vai darīt kaut ko, kas prasa atrašanos noteiktā laikā un noteiktā vietā, Dieva dēļ, izvēlaties kādu citu kompāniju. Vai arī skaitiet lūgšanas un aizdedziniet kādu svecīti baznīcā. Jo manai ģimenei nācās iepazīties ar "airBaltic" loterijas tipa lidojumu: nopērc biļeti, reģistrējies, izej drošības pārbaudi - un tik un tā nekur neaizlido!" raksta Ilze, kuras mamma pagājušajās brīvdienās plānoja doties uz Islandi.

"Ceļojuma plāns bija šāds - lidojums BT 103, kas izlido 23:45 no Rīgas uz Stokholmu un nosēžas 23:59, tālāk lidojums FI305 ar kompāniju "Icelandair" no Stokholmas uz Reikjaviku, kas izlido 08:00 no rīta," plānus atstāsta lasītāja. "Mēs visi bijām pārliecināti, ka astoņu stundu intervāls starp lidojumiem būs pietiekams, lai tiktu galā ar neparedzētām situācijām, bet mēs tomēr smagi kļūdījāmies.Pirms pašas iekāpšanas izrādījās, ka lidmašīna ir pārrezervēta un pāris cilvēkiem tajā nav vietu."

Ilze pauž neizpratni, kāpēc "airBaltic" darbinieki atteikuši iekāpšanu sievietei, kas vecāka par 50 gadiem. Lai gan Ilzes mamma skaidrojusi, ka Stokholmā viņai jāpārsēžas, lidmašīnā viņa netika ielaista.

"Tātad pusnaktī mana mamma tika noņemta no lidmašīnas, pārreģistrēta uz lidmašīnu, kas Stokholmā nosēžas 8:05, kas ir daudz par vēlu, un nogādāta hotelī. Viņai tika piešķirti divi kuponi taksim, brokastis viesnīcā, uz kurām viņa nepaguva agrās izlidošanas dēļ, un kupons "veselu" piecu eiro vērtībā, iespējams, paredzēts vakariņošanai vai brokastošanai lidostā, pa kuru knapi sanāca divas kafijas," notikušo atstāsta lasītāja.

Pēc notikušā ģimene bija spiesta pirkt jaunu biļeti lidojumam uz Reikjavīku no Stokholmas, kas Ilzes mammai izmaksāja 387,33 eiro. "Mēs visi vēl joprojām esam šokā. Kā tā var izrīkoties? Sanāk, ka, lidojot ar "airBaltic", cilvēks nevar ieplānot absolūti neko. Viņi uzskata, ka katram cilvēkam rezervē ir pārsimts eiro, lai risinātu viņu nolaidības dēļ radušās problēmas," neizpratnē ir Ilze.

Portāls "Delfi" sazinājās ar "airBaltic" korporatīvo komunikāciju viceprezidentu Jāni Vanagu, kurš skaidroja, ka uzņēmums atvainojas klientei par radītājām neērtībām.

Lidsabiedrība aicina izmantot savienotos reisus. "Situācijās, kad "airBaltic" ir spiests izpildīt reisu ar mazāku lidmašīnu, nekā paredzētajam pasažieru skaitam vajadzīga, priekšroka tiek dota ģimenēm ar bērniem, ceļotājiem grupās, lojalitātes karšu PINS īpašniekiem, kuri bieži ceļo," skaidro Vanags. "Reisā neuzņemtajai pasažierei "airBaltic" piedāvāja alternatīvu iespēju nokļūt Stokholmā. Mēs labprāt būtu piedāvājuši lidojumu līdz Reikjavikai, ja sākotnēji abi lidojumi būtu iegādāti vienā biļetē (rezervācijā), taču tā kā biļetes ir iegādātas atsevišķi, "airBaltic" nodrošina 250 eiro kompensāciju."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!