'Neperspektīvs klients' – banka atsaka pensionārei atvērt piekļuvei 'Latvija.lv' nepieciešamo kontu
Foto: morgueFile

Kad pie portāla "Delfi" lasītāja Vitālija vērsās viņa kaimiņiene, pensionāre, lai lūgtu palīdzību iegūt piekļuvei "Latvija.lv" nepieciešamo bankas kontu, jo viņa vēlējās iesniegt virkni čeku par medicīnas izdevumiem, viņš piekrita. Tomēr bankā Vitāliju pārsteidza un šokēja darbinieku attieksme, jo pensionārei atteica atvērt kontu.

Vitālija kaimiņienei Valentīnai bija sakrājusies virkne čeku par poliklīnikā saņemtajiem medicīnas pakalpojumiem. Daļu no tērētās summas viņa vēlējās atgūt, iesniedzot gada ienākumu deklarāciju.

"Lai atvieglotu birokrātisko nodokļu atgūšanas procedūru, nepieciešams pieslēgties portālam "Latvija.lv", bet tam ir nepieciešams konts bankā. Valentīnai tāda nebija. Tā kā viņai ir slimas kājas, es nolēmu viņai palīdzēt un ar mašīnu aizvedu līdz "Swedbank" filiālei Purvciemā. Tomēr atvērt bankā kontu viņai atteica," portālam "rus.delfi.lv" stāsta Vitālijs.

Kā atminas Vitālijs, tad filiāles darbiniece apjautājās, kādam mērķim bankas konts nepieciešams. Valentīna paskaidroja, ka tāpēc, lai reģistrētos portālā "Latvija.lv". Darbiniece arī precizēja, vai šis ir vienīgais iemesls konta atvēršanai, un Valentīna norādīja, ka tāpat uz kontu vēlas saņemt savu pensiju. Patlaban viņa to saņemot skaidrā naudā, taču tehnoloģiju pasaulē internetbanka un bankas karte viņas dzīvi ievērojami atvieglotu. Piemēram, turpmāk vairs nebūtu nepieciešams doties uz banku maksāt komunālos maksājumus.

Bankā norāda uz iespējamu pārpratumu

"Mums atbildēja ar atteikumu saistībā ar to, ka pensionāre Valentīna skaitās neperspektīvs klients. Mani tas sadusmoja, un es palūdzu uzrakstīt dokumentu ar parakstu, kurā būtu uzrakstīts atteikuma pamatojums, tāpat arī norādīt operatora vārdu un uzvārdu. Atbildes vietā saņēmu repliku, ka tādus dokumentus "mēs nerakstām, un vārds nav obligāti jāatklāj". "Kas jūs tāds esat, ejiet prom un netraucējiet strādāt!"," par notikušo klāsta Vitālijs. Bankas darbinieces atteikums viņu ārkārtīgi šokējis: "Kā gan var izmantot "Latvija.lv" resursu, kas tika speciāli valsts izveidots, lai atvieglotu birokrātiju, ja banka tā uzvedas attiecībā pret klientiem?"

Banka ir pieejama jebkura vecuma klientiem, akcentē pati banka. Tās pārstāvis Jānis Krops pieļauj, ka Vitālijam tāds iespaids varēja rasties, jo filiāles kolēģi centās noskaidrot situāciju krievu valodā, kas nav dzimtā valoda. "Iespējams, tāpēc radās nesaprašanās. Atvainojamies par sagādātajām neērtībām," bankas vārdā teic Krops.

Viņš pauž, ka gadījumos, ja klients grasās izmantot kredītiestādes pakalpojumus, tad atvērt kontu var bez maksas. Klients tāpat saņem bezmaksas pakalpojumu – pieeju internetbankai.

Tiesa, citāda situācija ir, ja cilvēks vēlas kļūt par klientu tikai tāpēc, lai izmantotu autentifikācijas instrumentus, kuri nepieciešami tādu pakalpojumu izmantošanai, kuri nav saistīti ar banku.

Kontu var atvērt arī citā kredītiestādē

"Ja lasītāja vēlās atvērt kontu "Swedbank" tikai tāpēc, lai izmantotu to kā instrumentu piekļuvei portālam "Latvija.lv", tad "Swedbank" darbinieki atteica šādu iespēju, paskaidrojot, ka tas var būt neizdevīgi un neērti. Piemēram, konta atvēršana būs bezmaksas, bet autentifikācijas instrumenti, lai piekļūtu internetbankai var būt maksas. Ja lasītāja izteica vēlmi izmantot attālinātos instrumentus, tad, iespējams, viņai nāksies iegādāties kodu kalkulatoru, kas nodrošinās pieeju internetbankai. Otra alternatīva – iegādāties viedtālruni un instalēt aplikāciju "Smart-ID", kas var prasīt papildu izmaksas, jo nāksies pirkt jaunu telefonu," skaidroja bankas pārstāvis.

Krops arī akcentē, ka bankas mērķis nav gūt peļņu, pārdodot kodu kalkulatorus un citus autentifikācijas instrumentus. Kolēģi Valentīnai šai situācijā pieejai portālam "Latvija.lv" ieteica izmantot citus valsts izstrādātus pakalpojumus. "Ja lasītāja patiesi nolēmusi kļūt par bankas klienti, lai ērtāk pārvaldītu savas finanses, tad vēlreiz izsakām savu atvainošanos un būsim priecīgi atvērt kontu," teic Krops, piemetinot, ka to var izdarīt, aizpildot anketu "Swedbank" mājaslapā.

Savukārt Valsts reģionālajā attīstības aģentūrā (VRAA), kas nodrošina "Latvija.lv" uzturēšanu, pauž, ka "Swedbank" nav vienīgā banka, ar kuras palīdzību var autorizēties portālā un veikt e-pakalpojumus.

"Vēl ir "Citadele", SEB Banka", "PNB Banka", "Luminor", MTB, "Privatbank", "Rietumu banka", "BlueOrange"," bankas uzskaita VRAA Administratīvā departamenta projektu vadītājs Kristaps Prēdelis.

"Ņemot vērā piedāvāto plašo banku klāstu, kundzei ir lielas izvēles iespējas kļūt par kādas bankas klienti," viņš rezumē.

Vienlaikus kā alternatīva iespēja reģistrēties "Latvija.lv" portālā ir eID, eParaksts un eParakstsMobile.

DELFI Aculiecinieks

Source

DELFI Aculiecinieks

Tags

Swedbank
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form