Pirmdien Daugavgrīvā ar "Latvijas Dzelzceļš" dienesta dīzeļvilcienu DR1A ieradās satiksmes ministrs Tālis Linkaits, veicot priekšizpēti, lai Rīga-Bolderāja posmu integrētu Rīgas transporta sistēmā, portālam "Delfi" ziņo Kārlis, kurš neikdienišķo notikumu iemūžinājis fotoattēlos.

Nacionālā ziņu aģentūra LETA ziņoja, ka saskaņā ar Linkaita (JKP) teikto pasažieru vilciens maršrutā Rīga-Bolderāja varētu tikt ieviests tuvāko divu līdz trīs gadu laikā.

"Rīgas centrā sastrēgumi ir no rīta un vakaros. Izbraukt cauri Rīgas centram ir arvien grūtāk un es domāju, ka tas ir arī valsts interesēs, lai vairāk cilvēki izmantotu tieši vilciena pārvadājumus," teica ministrs.

Viņš norādīja, ka būs nepieciešamas investīcijas, lai nodrošinātu pasažieru vilcienam atbilstošu ātrumu, izveidotu pieturvietas, kā arī "Park and Ride" punktus pie stacijām. "Tas viss ir izdarāms tuvāko divu trīs gadu laikā," teica Linkaits.

Tajā pašā laikā satiksmes ministrs uzsvēra, ka par projekta īstenošanai nepieciešamajām summām vēl nav runāts, jo vispirms, piemēram, ir jāsaprot, kurās vietās būs stacijas. "Protams, liels jautājums ir finansējums, kā mēs nodrošinām pārvadājumus šajā segmentā," teica ministrs, norādot, ka ir divi varianti - pārvadājumu nodrošināšanu šajā maršrutā uzņemas valsts, vai tas tiek darīts sadarbībā ar Rīgas pilsētu.

Ja pārvadājumus maršrutā Rīga-Bolderāja uzņemsies valsts, tas, pēc Linkaita teiktā, būtu kā papildu maršruts tiem, kurus jau veic AS "Pasažieru vilciens", savukārt sadarbībā ar Rīgas pilsētu varētu veidot kopīgus risinājumus, kas nozīmētu, ka pasažieri varētu izmantot to pašu atlaižu sistēmu, kas jau ir Rīgā.

"Tīri tehniski pirmais, ko varētu izdarīt, būtu palaist vilcienu līdz Bolderājai, kur ir dzelzceļa pārbrauktuve, un pēc tam skatīties un uzlabot Daugavgrīvas pusi," stāstīja ministrs, piebilstot, ka attiecīgā dzelzceļa maršruta galapunkts varētu būtu Daugavgrīvā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!