Īrijas Arodbiedrību kongress (ICTU) nolēmis 9.decembrī rīkot nacionālo protesta dienu, lai demonstrētu solidaritāti ar prāmju kompānijas "Irish Ferries" darbiniekiem, vēsta laikraksta "Irish Examiner" interneta izdevums.
Kā jau ziņots, Īrijā izcēlies skandāls saistībā ar kompānijas plāniem samazināt izmaksas, aizstājot visu tai piederošo kuģu personālu ar lētāku darbaspēku, kuru rekrutē Latvijas uzņēmums "Dobsona kuģniecības aģentūra".

Jaunajiem darbiniekiem maksāšot zemāku algu nekā minimālais atalgojums Īrijā. Arī līgumos paredzētie darba apstākļi un garantijas būs mazākas nekā pašreizējām kuģu apkalpēm, apgalvo arodbiedrība.

ICTU jau iepriekš atteikušies uzsākt sarunas par jauno sociālās partnerības līgumu, ja netiks saņemtas valdības un darba devēju garantijas, ka šāda "darbavietu izvešana" netiks pieļauta.

Tagad arodbiedrības izlēmušas rīkot nacionālo protesta dienu, kas ļautu sabiedrības locekļiem un citu jomu nodarbinātajiem demonstrēt savu solidaritāti ar "Irish Ferries" darbiniekiem.

ICTU paziņoja, ka protesta akcijas notiks visā valsts teritorijā, bet galvenā demonstrācija paredzēta Dublinā.

Tajā pašā laikā "Irish Ferries" izpilddirektors Īmons Rotvels uzņēmuma interneta mājaslapā publicētā paziņojumā norāda, kad izdevumu nesamazināšanas gadījumā tiks radīti zaudējumi kompānijas akcionāriem. Rotvels uzsver, ka lielākā daļa no akcionāriem ir Īrijas pensiju fondi un ka galarezultātā cietēji būs pensionāri.

"Irish Ferries" izpilddirektors norāda, ka Īrijas kuģošanas kompāniju pakalpojumu cenas par 50-60% pārsniedz citu rēdereju sniegto pakalpojumu cenas.

Gadījumā, ja netiks veiktas radikālas izmaiņas, lēto aviokompāniju straujā izplešanās un dramatiskais degvielas cenu pieaugums novedīs pie tā, ka pēc 2007.gada "Irish Ferries" vairs nenesīs nekādu peļņu, uzsver Rotvels.

Viņš norāda, ka to apstiprina arī Pakalpojumu, rūpniecības, profesionāļu un tehniķu arodbiedrības (SIPTU) izvēlētā auditora "Farrell Grant Sparks" slēdziens.

Rotvels piebilda, ka 95% no Īrijas ostās pierakstītajiem kuģiem jau izmanto ārvalstīs nolīgtas komandas.

Vienlaikus kompānijas vadītājs norāda, ka, darbavietu aizplūšanu aplūkojot globālā mērogā, Īrija ir ieguvēja, jo tā ar relatīvi zemajām darbaspēka izmaksām un nodokļu likmēm, kā arī ar labiem transporta sakariem ar pārējo Eiropu piesaista ASV kompāniju interesi.

"Mēs balsojām par ES paplašināšanu, bet tagad ES pilsoņi, kuriem ir tiesības strādāt Īrijas jūrā, kļuvuši par "ekspluatētiem migrantu strādniekiem". Kur slēpjas ekspluatācija? Patiesajās izmaksās, ierēķinot apmešanos, pārtiku, ceļošanas un dzīvošanas izmaksas, atalgojums būs par 30% augstāks nekā Īrijas minimālās algas uz sauszemes," savā paziņojumā apgalvo Rotvels.

"Irish Ferries" izpilddirektors pārmet, ka ar arodbiedrību SIPTU jau gadiem vestas sarunas, taču nav gūti nekādi panākumi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!